کاشت نهال توسط اصحاب رسانه قم به مناسبت هفته درختکاری

به همت خانه مطبوعات استان قم وبه مناسبت هفته درختکاری،اصحاب رسانه قم نهال غرس کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، به همت خانه مطبوعات استان قم وبا همکاری و مشارکت شهرداری قم واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، به مناسبت هفته درختکاری، صبح امروز مراسم غرس نهال با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه […]

به همت خانه مطبوعات استان قم وبه مناسبت هفته درختکاری،اصحاب رسانه قم نهال غرس کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، به همت خانه مطبوعات استان قم وبا همکاری و مشارکت شهرداری قم واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، به مناسبت هفته درختکاری، صبح امروز مراسم غرس نهال با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان استانی  در بوستان شهید بنیادی برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز دوشنبه ۱۸ اسفند برگزار گردید، بیژن سلیمانپور معاون امنیتی سیاسی استاندار قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم،‌مدیر و رئیس خانه مطبوعات استان، جمعی از مدیران مسئول، خبرنگاران و مسئولان شهرداری حضور داشتند، تعدای نهال در بوستان بنیادی غرس شد.

بیژن سلیمانپور با تقدیر از مجاهدت‌‌های اصحاب رسانه درزمینهٔ اطلاع‌رسانی، تبیین مسائل کشور و شفاف‌سازی پیرامون موضوعات مختلف اظهار داشت: درختکاری مکمل اقدامات مسئولانی بوده که در شهرداری، دهیاری و اداره کل منابع طبیعی رسالت خود را در حوزه فضای سبز به بهترین نحو انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر هدف توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه افزود: در دنیای امروز احیای ارزش‌های دینی و کرامات انسانی در داخل و خارج از کشور، اقدامی بسیار دشوار است که اصحاب رسانه در این راستا با تلاش‌های بی‌وقفه خود گامی مؤثر برداشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ضمن تشکر از زحمات پرسنل و مسئولان شهرداری عنوان کرد: در رابطه با توسعه فضای سبز و درختکاری باید این دیدگاه در دستور کار قرار گیرد که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه درزمینهٔ ترویج فرهنگ درختکاری بی‌بدیل و بسیار مؤثر است.

وی همکاری شهروندان در ایجاد و حفظ منابع طبیعی و فضای سبز را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کرد: درخت سرچشمه حیات بوده و ایجاد سازگاری با طبیعت در راستای ادامه حیات انسان، سبب توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری و مراقبت از منابع طبیعی در جامعه است که باید از خانواده آغاز شود.

سلیمانپور با اشاره به اینکه درخت نماد حیات و کاشت درخت تکثیر زندگی است تصریح کرد: لازم است که آئین درختکاری را به جوامع بزرگ‌تر مانند شهر، روستا و دنیای پیرامون خود انتقال داده و به نسل‌های آینده بیاموزیم، می‌توان با کاشت یک درخت محیط اطراف خود را دگرگون کنیم.

حسینی کاشانی،مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم نیز درهنگام غرس نهال اظهار داشت:کاشت یک نهال یعنی تولد زندگی جدید در طبیعت است واهالی فرهنگ ورسانه همواره سعی نموده اند که در جهت ترویج فرهنگ درختکاری از تمام توان خود بهره گیری نمایند.

مهرداد روحانی سرپرست منطقه سه شهرداری در این مراسم قم نیز ضمن تبریک به اهالی شهرداری قم و کسانی که در قسمت کاربری سبز مشغول خدمت‌رسانی هستند، اظهار داشت: زائران و مسافران شاهد تغییرات بسیاری در سیما و منظر شهر بوده و خوشبختانه با توجه به بازخورد آن‌ها تلاش‌های شهرداری در حوزه فضای سبز به نتیجه رسیده است.

وی با ابراز تشکر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به همکاری اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: برای دیده شدن اقدامات شهرداری اصحاب رسانه تأثیر بسیاری داشته و امیدواریم خدماتی درشان شهر قم ارائه دهیم.