چگونه ربات چاقوي دولبه تلگرام مي شود؟

در فضاي تلگرام ديده شده که ربات هايي براي مصارف غيراخلاقي و سرقت اطلاعات استفاده مي شوند، آنها با بهره گيري از حاشيه امن فاقد نظارت، کسب و کارهايي براي ارسال متن،‌عکس و فيلم و ترتيب دادن قرار، راه انداخته اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس،‌عليرغم ديگر قابليت […]

در فضاي تلگرام ديده شده که ربات هايي براي مصارف غيراخلاقي و سرقت اطلاعات استفاده مي شوند، آنها با بهره گيري از حاشيه امن فاقد نظارت، کسب و کارهايي براي ارسال متن،‌عکس و فيلم و ترتيب دادن قرار، راه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس،‌عليرغم ديگر قابليت هاي مثبت و متعدد پيام رسان تلگرام و ربات هاي تلگرام ،‌اين کاربرد سوء زمينه بي اخلاقي هايي را در محيط اين پيام رسان ايجاد کرده است.
در مجموع آمار تعداد ربات هاي مضر از تعداد مفيد يا زرد بيشتر است و به نظر مي رسد ابعاد مخاطره آفرين ربات هاي تلگرام ناشي از مسائل ضد فرهنگي و اجتماعي در اين بخش از تلگرام پررنگ تر از کاربردهاي مفيد است که بايد براي مواجهه با آن تدابير و اطلاع رساني و آگاهي بخشي لازم صورت گيرد.
کاربران در استفاده از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي از کليک کردن روي آدرس ها يا لينک هاي ناشناس جداً خودداري کنند چرا که امکان دارد با اين کار سهواً امکان فعال کردن ربات هاي خرابکار يا نامناسب از نظر محتوا را روي دستگاه خود فراهم آورند.
کاربران نسبت به روبات ها و نيز لينک هاي ناشناس بي اعتماد بوده و در صورت درخواست اطلاعات و داده از طرف ربات هاي ناشناس هيچ گونه اطلاعاتي را ارسال ننمايند.
ربات تلگرام نمي تواند شروع کننده مکالمه با کاربران باشد، تنها زماني که کاربر ربات را به گروه اضافه کند يا به آن پبام بفرستد امکان ارسال پيام از طرف ربات وجود خواهد داشت.
در انتهاي نام کاربري ربات هميشه کلمه bot حضور دارد ، مانند @cy _bot

براي متوقف کردن و حذف کردن ربات ابتدا بايد وارد پروفايل اطلاعات آن شده و از منوي تنظيمات گزينه stop bot را انتخاب کنيد تا ربات متوقف شود و همچنين شما مي توانيد از طريق منوي تنظيمات تمام گفتگوها و مواردي که از طريق ربات ارسال شده است را حذف کنيد.
پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان قم