چگونه راه های سرقت خودروی خود را ببندیم

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در دنیای پرتلاطم امروزی همواره یکی از مواردی که بشر با آن دست به گریبان بوده و او را از حیث روحی و روانی ممکن است بهم بریزد، از دست دادن تملک چیزهایی است که در اختیار اوست، این تملک می تواند بر موضوعاتی از قبیل (پول – اموال منزل […]

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در دنیای پرتلاطم امروزی همواره یکی از مواردی که بشر با آن دست به گریبان بوده و او را از حیث روحی و روانی ممکن است بهم بریزد، از دست دادن تملک چیزهایی است که در اختیار اوست، این تملک می تواند بر موضوعاتی از قبیل (پول – اموال منزل – خودرو – موتورسیکلت – طلاجات و…) باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: بعضاً مشاهده می شود که به دلایل مختلف این سلب مالکیت از صاحبان اموال توسط افرادی تحت عنوان سارق به انحاء مختلف صورت می پذیرد، بنابراین به منظور ناکام گذاشتن سارقان در جهت رسیدن به نیات پلیدشان همواره بایستی هشدارها و تذکرات پلیسی که نشان دهنده تجربیات و دانش حرفه ای پلیس می باشد را مدنظر قرار داد.

وی افزود: عمدتاً وقوع سرقت ها و از جمله سرقت خودرو نشات گرفته از بی توجهی به هشدارهای پلیسی باشد که با رعایت کردن آن می توان در کاهش سرقت ها از جمله سرقت خودرو پیشگیری کرد.

سرهنگ کرمی به دارندگان وسایل نقلیه هشدار داد -روشن گذاشتن و رها کردن خودرو برای لحظاتی اندک زمینه را برای وسوسه سارقان فراهم کرده پس حتی در ثانیه هم نبایستی خودرو را رها کرد.

وی توصیه کرد: یکی دیگر از وقوع سرقت ها، پائین بودن شیشه های خودرو در هنگام رها کردن آن است که بایستی رانندگان و سرنشینان همواره به این مهم توجه کنند، در معابرعمومی و … حتی با داشتن پارکینگ ایمن برای پارک خودرو نباستی از خودرو خود غافل شوند و بایستی گاهاً کنترل شود.

رئیس پلیس آگاهی استان ابراز داشت: عدم استفاده از وسایل بازدارنده و تاخیری در افزایش وقوع سرقت ها از قبیل قفل پدال – قفل فرمان و…قطعاً تاثیرگذار است حتی رها کردن کیف و وسایل قیمتی در داخل خودرو نیز می تواند زمینه سرقت را برای سارقان فراهم کند.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: رانندگان عزیز بایستی همواره از قفل شدن درب خودروی خود اطمینان حاصل کنند و سعی کنند خودرو خود را در مناطق خلوت، پرت، فاقد نور و روشنایی کافی پارک و یا رها نکنند.