پیشگیری از سرقت احتمالی منازل در آستانه روز طبیعت

جانشین فرماندهی انتظامی استان با ارائه هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت احتمالی منازل در آستانه روز طبیعت خواستار توجه شهروندان به توصیه های پلیس شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ  ” صیاد درویشی” با توجه به درپیش بودن روز طبیعت و خروج خانواده ها از […]

جانشین فرماندهی انتظامی استان با ارائه هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت احتمالی منازل در آستانه روز طبیعت خواستار توجه شهروندان به توصیه های پلیس شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ  ” صیاد درویشی” با توجه به درپیش بودن روز طبیعت و خروج خانواده ها از منازل و حضور در دامان طبیعت و بهره گیری از شادابی و نشاط بهاری مناظر زیبای طبیعت در جهت پیشگیری از وقوع سرقت های احتمالی به شهروندان توصیه کرد: شهروندانی که قصد ترک منزل و حضور در طبیعت را دارند طلا، جواهرات، اسناد،مدارک و وجوهات نقد خود را به صندوق امانات بانك­ها و يا افراد مورد اطمينان بسپارند و از حمل آن خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از سپردن كليد منزل به افراد غيرمطمئن، شركت‌ها، كارگران و تعميرکاران خودداري کنن و بر روي نورگير و پنجره­ها به ویژه در طبقات همكف و مسير لوله­هاي گاز، حفاظ نصب کنند.

سرهنگ درویشی توصیه کرد: شهروندان حتی المقدور از قفل­هاي محكم و استاندارد براي درب منزل استفاده نمایید، جهت روشنايي منازل در شب، از چراغ‌های تايمر استفاده  کنید .

جانشین فرماندهی انتظامی استان هشدار داد: در هنگام ترك منزل حتماً درب ورودي، درب حياط، پنجره‌هاي مشرف به كوچه و درب مشرف به بالكن را قفل نمایيد.

وی با اشاره به پارک اتومبیل در حاشیه جاده ها و دور شدن خانواده ها از وسایل نقلیه خود و حضور در دامان طبیعت، توصیه کرد: رانندگان اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزد‌گير، سويچ مخفي، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئيچي و ساير وسايل تاخيري و بازدارنده مجهز کنند .

سرهنگ درویشی بیان داشت:  همیشه هنگام ترك اتومبيل خود، از بسته شدن درها و شيشه‌ها اطمینان حاصل کنند و از قرار دادن کیف ، دوربین،تلفن همراه و اشیاء قیمتی در داخل خودرو بصورتی که قابل مشاهده باشد، پرهیز کنند .

کشف ظروف سرامیکی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در قم

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ظروف سرامیکی قاچاق از یک دستگاه کامیون به ارزش ۵ میلیارد ریال ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مقادیر قابل توجهی از کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیون و عبور از استان قم، بلافاصله موضوع در دستور کار مآموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دو اکیپ به محورهای مواصلاتی استان اعزام و نسبت به کنترل خودروهای عبوری کردند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: پس از یکسری اقدامات پلیسی، مأموران نهایتاً  کامیون موصوف را در محور “اراک-قم” شناسایی و متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: در تحقيقات از راننده کامیون مشخص شد محموله شامل ظروف سراميکي و پلاستيکي بوده که راننده از گمرک یکی از استان های جنوبی کشور بارگيري و پس از پلمب توسط صاحب کالا قصد انتقال به مقصد پایتخت و سپس عبور از استان قم را داشته است.

سرهنگ کرمی با اشاره به ارزش ۵ میلیارد ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیان داشت: در نهایت پرونده مربوطه در این زمینه تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی مناسب روانه زندان شد.