پیامک “خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده” جعلی است

رئیس پلیس فتا استان قم از ارسال پیامکی جعلی از سوی افراد سودجو و کلاهبردار باعنوان “خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده”، خبر داد که فرد با مراجعه به سایت اعلامی مورد کلاهبرداری قرار می گیرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس پلیس فتا استان قم از ارسال پیامکی جعلی از سوی افراد سودجو و کلاهبردار باعنوان “خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده”، خبر داد که فرد با مراجعه به سایت اعلامی مورد کلاهبرداری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با عنوان “مشترک گرامی، خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده است و برای استفاده از این تخفیف به سایت زیر مراجعه فرمائید” اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

وی بیان داشت: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها درخصوص تخفیف تخلفات رانندگی کرده و پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آن ها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: کاربران چنانچه پیامی با این مضمون دریافت کردند، به طور حتم  صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پی گیری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.

//////////////////////

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در قم خبر داد.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم يک دستگاه کشنده تانکردار حامل بار قاچاق که از یک استان جنوبی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در جاده “قم-گرمسار” شناسایی و متوقف شد.

سردار آقاخانی ادامه داد: خودرو برای بررسی دقیق تر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل و در بازرسی بعمل آمده مشخص شد کشنده تانکردار حامل “روغن سوخته” بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، ۴۶ گوني حاوی ۲ هزار و ۸۲۵ ثوب کابشن، ۳ هزار و ۱۶۸ قوطي انواع نوشيدني و ۲ هزار و ۳۱۰ ليوان بلوري قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد: در ادامه نمونه کالا به اداره استاندارد ارسال و کارشناسان ارزش محموله را ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه قاچاق کالا اثرات سوء و منفي بر توليد داخلي داشته و امنيت اقتصادي جامعه را هدف قرار می دهد، ضمن تاکید بر عزم پليس در مبارزه با اين پديده ناهنجار و مخرب، از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طريق تماس با ۱۱۰ به پليس اطلاع تا از بدون فوت وقت نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.