پل باقرآباد بخش جعفریه استان قم احداث ومورد بهره برداری قرار گرفت

رییس اداره نگهداری ابنیه راههای راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم مطرح کرد : با هزینه ای افزون بر شش میلیارد ریال ودربازه زمانی کمتراز شش ماه ، پل روستای باقرآباد بخش جعفریه با ۱۱ متردهانه  و ۱۲ متر عرض،احداث  و موررد بهره برداری قرارگرفت . به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به […]

رییس اداره نگهداری ابنیه راههای راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم مطرح کرد : با هزینه ای افزون بر شش میلیارد ریال ودربازه زمانی کمتراز شش ماه ، پل روستای باقرآباد بخش جعفریه با ۱۱ متردهانه  و ۱۲ متر عرض،احداث  و موررد بهره برداری قرارگرفت .

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درراستای طرح رفع نقاط پرحادثه و توسعه و ارتقا راه و ابنیه فنی راههای روستایی ، پل روستای باقر آباد بخش جعفریه استان قم احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راهها راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد : به منظور تسهیل درتردد و کاهش حداکثری نقاط حادثه خیز و همچنین مطالبات مردمی و پی گیری های مجدانه بخشداری جعفریه و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، طرح احداث پل روستای باقرآباد درسال ۹۷ دردستور کار قرار گرفت .

عباس شکوری درادامه افزود : پس از مطالعات انجام شده و بررسی استعلامات لازم ، اعتبار مورد نیاز پروژه ابلاغ ودراردیبهشت ماه سال ۹۸ عملیات اجرایی احداث این پل آغاز گردید .

وی هزینه احداث پل روستای باقر اباد را افزون بر شش میلیارد ریال دانست و تصریح نمود : هزینه احداث  پروژه از محل اعتبارات استانی راههای روستایی تخصیص داده شد.

شکوری بازه زمانی تکمیل طرح را شش ماهه عنوان کرد و توضیح داد : با توجه به پی گیری های به عمل آمده تلاش بر آن بود که قبل از شروع بارشهای فصلی این طرح تکمیل شود که بحمدا… درکمتر از شش ماه پروژه اجرا و به مرحله بهره برداری رسید .

رییس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درادامه به بخشی از مشخصات فنی و اقدامات صورت گرفته درراستای اجرای این طرح پرداخت و عنوان کرد : عملیات راهسازی قبل و بعد از پل به طول و عرض هریک به ترتیب ۶۰ و ۷٫۳ متر ،  شامل دولایه زیراساس ، یک لایه اساس ، یک لایه بیندر و یک لایه توپکا می باشد . وی ادامه داد : طول عرشه پل نیز ۱۱ متر واز نوع دال تخت بتنی مسلح می باشد . شکوری نوع حفاظ پل را از نوع تک شیب بتنی مسلح دانست و افزود : ابعاد دهانه و عرض پل نیز هریک به ترتیب ۱۱ و ۱۲ متر می باشد

وی در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری خوبی اهالی روستا با مجریان طرح ابراز امیدواری کرد احداث این پل موجبات رونق بخشی به فعالیتهای کشاورزی ، دامی اهالی این روستا و دیگر مرتبطان استفاده ازپل را فراهم آورده باشد .