پلمب ۳واحدعرضه پوشاک والبسه متخلف درطرح فاصله گذاري اجتماعي درقم

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم از پلمب ۳ واحد عرضه پوشاک والبسه متخلف در قم خبر داد و گفت: متصديان اين واحدهای صنفي بر خلاف مصوبه ستاد ملي مبارزه با کرونا عمل کرده بودند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ”پيام کاوياني” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در ماه […]

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم از پلمب ۳ واحد عرضه پوشاک والبسه متخلف در قم خبر داد و گفت: متصديان اين واحدهای صنفي بر خلاف مصوبه ستاد ملي مبارزه با کرونا عمل کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ”پيام کاوياني” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در ماه گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و سلامت عمومي مردم براي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا از ۶۲ باب واحد صنفي عرضه پوشاک و البسه بازديد کردند.

وي افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارات بر اماکن عمومي پس از ارزيابي هاي لازم، ۳ واحد صنفي عرضه البسه و پوشاک را به علت نقض اقدامات پيشگيرانه ويروس کرونا توسط متصديان و ناديده گرفتن ابلاغيه هاي صنفي پلمب و به متصديان ۶ واحد صنفي اخطار و ۳۹ واحد تذکر لساني دریافت کردند.

سرهنگ کاویانی با اشاره به اخذ دستور قضائي، گفت: پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و همچنين بي توجهي متصدي واحد صنفي به مصوبات طرح سراسري فاصله گذاري اجتماعي اين واحدها پلمب شدند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان از شهروندان خواست، با معرفي صنوف متخلف از طريق شماره تلفن ۱۱۰ پليس را در تامين بهتر امنيت و پيشگيري از شيوع بيماري مهلک کرونا ياري کنند.

/////////////////////////////

۴۳ درصد از متوفیان حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: ۴۳درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی شهر قم در سال گذشته مربوط به عابران پیاده بوده است.

سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از معضلات ترافیکی شهر قم در حوزه حوادث رانندگی به ترتیب الویت عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها ۵۵ درصد کشته شدگان عابران پیاده افراد بالای گروه سنی ۶۰ سال بوده اند که این افراد دارای گروه سنی بعضاً به علت کهولت سن و ضعف سیستم بینایی و شنوایی و نداشتن چابکی لازم  به هنگام تردد در معابر بیشتر از دیگران در معرض خطر حوادث رانندگی هستند.

سرپرست پلیس راهور استان ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه و مراقبت بیشتر از طرف خانواده ها است تا ایمنی آنها به هنگام تردد در معابر تامین شود، ضمن اینکه از رفتار کودکان در معابر نیز نباید غافل شد.

سرهنگ صدفی با بیان این موضوع که بیش از نیمی از تصادفات عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا و عمدتاً در بلوارها بوقوع پیوسته است به عابران پیاده توصیه کرد: در هنگام عبور از معابر در ساعات تاریکی هوا از لباس روشن استفاده کرده و یا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است برای بهتر دیده شدن توسط رانندگان تردد کنند و هنگام عبور از عرض معابر حتماً از محل‌های خط کشی شده و پل های هوایی استفاده کنند.

وی  به رانندگان نیز هشدار داد: رانندگان هم هنگام تردد در معابر ضمن توجه کامل به مسیر مقابل و جوانب با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ صدفی خاطر نشان کرد: قطعاً کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در استان نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مردم است در صورتی که همه در این مسیر تلاش نکنند باز هم شاهد تصادفات و کشته شدن تعدادی از شهروندان خواهیم بود.

سرپرست پلیس راهور استان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان در جهت کاهش تصادفات،تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً سرعت غیر مجاز با جدیت بیشتری در دستور کار پلیس راهنمایی رانندگی قرار گرفته و ضمن اینکه در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک ویژه عابران پیاده و موتورسواران برنامه‌های بسیار جامع و تاثیرگذار تدوین شده است که امیدواریم به محض فروکش کردن بیماری کرونا این برنامه‌ ها با همکاری سایر سازمان های مرتبط در امر ترافیک اجرایی خواهد شد.