پزشکان،پرستاران وجامعه پزشکی بایدبه حضرت زینب کبری (س)تاسی کنند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی باید به حضرت زینب کبری (س) تاسی کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد صادقی” در جمع کارکنان،پرستاران و پزشکان معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه روز پرستار اوج سعادت […]

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی باید به حضرت زینب کبری (س) تاسی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد صادقی” در جمع کارکنان،پرستاران و پزشکان معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه روز پرستار اوج سعادت برای پرستاران است که به نام زینب کبری (س) نام گرفته و چه افتخاری از این بالاتر که این قشر زحمت کش، دلسوز، رئوف، مهربان ،صابر و شکیبا روزشان با ولادت حضرت زینب (س) اسطوره صبر و مقاومت و پرستار کربلا قرین شود.

وی با توصیف ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری از جمله مسئله وراثت،تربیت و محیط یعنی سه ضلع شخصیتی یک انسان از دیدگاه روان شناسان ، افزود: حضرت زینب (س) از دیدگاه وراثتی از پدر و مادری همچون علی بن ابیطالب و زهرای مرضیه (س) که هردو اسوه عالم بشریت هستند، زاده شده است ،وی در خانواده ای رشد و تربیت یافته که بخشی از عمر شریفش تحت نظر پیامبر اکرم (ص)، امیرمومنان علی (ع) و بخشی نیز  تحت نظر حضرت زهرا (س)، امام حسن و امام حسین (ع) تربیت یافته و در محیطی زندگی کرد که محل نزول وحی ، جایگاه رسالت،محل رفت و آمد فرشتگان ،معدن رحمت و خزینه های علم و دانش،منتهای حلم و بردباری و اساس کرامت و بزرگواری بوده است.

سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: اگر یک پرستار بخواهد متخلق به اخلاق و سیره حضرت زینب(س) شود بایستی مثل ایشان در مقام تسلیم و رضای پروردگار درآید و این گونه می تواند در ترازشان و منزلت پرستاری در جامعه اسلامی باشد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان  با تشریح مقام تسلیم و رضا از دیدگاه پیامبر (ص) و خداوند متعال اضافه کرد: در شب معراج پیامبر(ص) از خدا سئوال کرد بالاترین ارزش نزد تو چیست؟ ندا آمد بالاترین ارزش نزد من توکل و رضا است، خدایا چگونه بفهمیم تو از ما راضی هستی؟خداوند به پیامبرش فرمود اگر من از بنده ای راضی باشم ، سه چیز در زندگی اش قرار می دهم اول شکر آگاهانه یعنی شکری که چشم و  زبان گناه نکند و نعمات در مسیر خود صرف شوند، دوم ذکری که در آن فراموشی نبوده و با توجه باشد و سوم محبتی که هیچ کس را بر من ترجیح ندهد.

وی با اشاره به اینکه دین داری برخی حاشیه ای است گفت:این عده تا مسئله هزینه کردن پیش می آید، عقب نشینی می کنند، دین داری زمانی ارزش دارد که فصلی نباشد اگر هزینه داشت عقب نشینی نشود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در ادامه پرستاری را یک صدقه جاریه عنوان و تصریح کرد: هر کار خوب و نیک صدقه است، لبخند به مردم، خدمت به انسان ها ، رفع آسیب ها، کمک کردن به دیگران ، توجه به مریض  و عیادت از وی، امر به معروف و نهی از منکر و جواب سلام دادن همه اینها صدقه است ، صدقه تنها کمک مالی به فقرا نیست بلکه بیشترین صدقات توسط این قشر زحمتکش یعنی پرستاران جاری و ساری می شود.

سرهنگ صادقی در پایان سخنان خود بی تعصب از دیگران مشورت گرفتن، نیل به پیشرفت، وقت شناسی، ابراز احساسات و اینکه انسان انتظار نداشته باشد دیگران برای او کار کنند را ۵ عامل موفقیت در زندگی برشمرد.