پرورش پرندگان زینتی باعلاقه و همت یک بانوی قمی

نخستین زن پرورش‌دهنده پرندگان زینتی از خانواده پرندگان سِهرِه در استان قم، تسهیلات اشتغال خود را از کمیته امداد دریافت کرده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، فرشته حاجی ظهیریان نخستین بانوی بااراده در پرورش قناری، فنج و مرغ عشق از خانواده پرندگان سِهرِه در این استان بابیان اینکه […]

نخستین زن پرورش‌دهنده پرندگان زینتی از خانواده پرندگان سِهرِه در استان قم، تسهیلات اشتغال خود را از کمیته امداد دریافت کرده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، فرشته حاجی ظهیریان نخستین بانوی بااراده در پرورش قناری، فنج و مرغ عشق از خانواده پرندگان سِهرِه در این استان بابیان اینکه صدای پرندگان به او آرامش می‌دهد گفت: با سختی‌هایی که در زندگی تحمل کردم، ایجاد آرامش در کار و زندگی گزینه اول من بود، به همین دلیل کارم را در فضایی انتخاب کردم که با پرندگان همدم باشم و در یک مغازه پرورش قناری مشغول کار خدماتی شدم.
این بانوی کارآفرین سختی تأمین مخارج سنگین زندگی برای زن سرپرست خانوار را یادآور می‌شود و می‌گوید: وقتی دیدم این کارگری کفاف تأمین هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد به فکر اشتغال جداگانه و استقلال مالی افتادم.
وی از نخستین مراجعه خود به کمیته امداد چنین می‌گوید: اولین روزی که با معرفی دوستم به کمیته امداد مراجعه کردم اصلاً فکر نمی‌کردم کسی به خواسته‌های من توجه کند ولی مسؤولان این نهاد نه‌تنها در مخارج زندگی و هزینه‌های تحصیل دخترم کمکم کردند بلکه یک وام ۱۵ میلیون تومانی برای شروع کارم به من داده شد که مقدمه پیشرفت کاری من بود.
حاجی ظهیری بابیان اینکه تلاش می‌کردم کارم لطمه‌ای به تربیت فرزندم نزند ادامه داد: با گرفتن وام یک‌خانه دوطبقه اجاره کردم و در زیرزمین آن مشغول پرورش قناری‌ها شدم تا در کنار فرزندم، کارم را هم انجام دهم.
وی با اشاره به اینکه در شروع کار پشتکار، دقت و تلاش فراوان برای موفقیت نیاز اصلی است گفت: وقتی ناظرین خودکفایی و اشتغال کمیته امداد نتیجه کارم را دیدند ۳۰ میلیون تومان وام تکمیلی به من دادند که فضای کارم را عوض کرده و گسترش دهم.
بانوی کارآفرین قمی از اینکه نخستین زنی است که در استان قم توانسته پرورش پرندگان زینتی مشهور به سهره‌ها را داشته باشد اظهار خرسندی کرده و می‌گوید: در کارگاه پرورش پرندگانش هم‌اکنون بیش از ۵۰ میلیون تومان تجهیزات و بیش از ۴۰۰ قناری دارد که درآمد سالانه‌اش از این کار بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان است.