پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۳۸ واحد تولیدی استان قم از ابتدای سال تاکنون

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم گفت: طرح رونق تولید در سال جاری نیز با جدیت دنبال شد و در این راستا حدود ۳۸واحد تولیدی به مبلغ ۶۹۹میلیارد ریال متقاضی استان از این تسهیلات بهره مند شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت.معدن وتجارت استان […]

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم گفت: طرح رونق تولید در سال جاری نیز با جدیت دنبال شد و در این راستا حدود ۳۸واحد تولیدی به مبلغ ۶۹۹میلیارد ریال متقاضی استان از این تسهیلات بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت.معدن وتجارت استان قم ، در هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان محمود سیجانی سرپرست سازمان گزارش اقدامات سازمان در زمینه عملکرد کمیته تسهیلات بانکی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی ارائه دادند و افزود: طرح رونق تولید در سال جاری نیز با جدیت دنبال شده وپیگیری خواهد شد.
سیجانی با اشاره به آمار تسهیلات ارائه شده در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۴۱۶ واحد صنعتی و تولیدی برای تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۵۵ واحد برای تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش و ۶۱ واحد برای تسهیلات نوسازی و بازسازی متقاضی تسیهلات بوده اند که در مجموع به ۳۸ واحد صنعتی و تولیدی به مبلغ ۶۹۹ میلیارد ریال تسهیلات با توجه به آمار ثبت شده در سامانه بهین یاب پرداخت شده است.
ایشان دستورالعمل تامین مالی بنگاههای تولیدی صنعتی و معدنی کوچک و متوسط و طرحهای نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد پیشرفت را مد نظر قرار داد و افزود: عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید نرخ بالای سود تسهیلات، عدم پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه و تاکید بانکهای عامل بر دریافت صورتهای مالی شرکتها با سود دهی بالا می باشد.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات یکی دیگر از برنامه های سازمان بعد از دریافت تسهیلات توسط واحدهای صنعتی، نظارت بر هزینه کرد آن می باشد که این مهم بوسیله کارگروه نظارت بر هزینه کرد تسهیلات متشکل از نمایندگان دستگاههای اقتصادی استان صورت می پذیرد.