والدین ارتباط دوستانه خود را با فرزندان شان حفظ کنند

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن اشاره به نکات لازم هنگام استفاده فرزندان از اینترنت، گفت: والدین ارتباط دوستانۀ خود را با فرزندان خود حفظ کنند تا آن ها بدانند هر مسئله ای که برای آن ها در فضای مجازی رخ می دهد را می توانند با پدر و مادر خود در میان بگذارند. به […]

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن اشاره به نکات لازم هنگام استفاده فرزندان از اینترنت، گفت: والدین ارتباط دوستانۀ خود را با فرزندان خود حفظ کنند تا آن ها بدانند هر مسئله ای که برای آن ها در فضای مجازی رخ می دهد را می توانند با پدر و مادر خود در میان بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: والدین بایستی تفاوت بین اشتراک گذاری اطلاعات و فاش کردن اطلاعات را به کودکان خود بیاموزند، به عنوان نمونه به آن ها بیاموزند هرگز اطلاعات شخصی و خانوادگی، شماره تماس، آدرس، اطلاعات حساب بانکی، مشخصات مدرسه خود را به اشتراک نگذارند.

وی ادامه داد: همچنین به فرزندان خود تفهیم کنند از قرار دادن عکس و فیلم خود و دوستانشان که دارای نشانه هایی از محل زندگی یا مدرسه شان است در فضای مجازی به شدت خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: به فرزندان خود آموزش دهند در فضای مجازی از اطلاعات واقعی خود استفاده نکرده و از نام مستعار مناسب استفاده کنند همچنین هرگز با غریبه ها در محیط مجازی صحبت نکنند.

سرهنگ موالی افزود: اولیاء گرامی حتی الامکان دسترسی کودکان خود را به شبکه های اجتماعی محدود کنند، چرا که ممکن است به راحتی در معرض تهدیداتی نظیر مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری های اینترنتی مختلف نظیر فیشینگ و شکارچیان اینترنتی قرار بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: والدین سعی کنند هنگام استفاده فرزندان از اینترنت، با آن ها همراه شوند، این کار کمک می کند تا بهتر بتوانند با نحوه فعالیت و نوع ارتباطات آن ها در اینترنت آشنا شوند، به فرزندان بیاموزند در مواجهه با مشکلات فضای مجازی بهترین کار مشورت با پدر و مادر و مربیان خود است.

///////

ایمیل پلیس فتا تحت سرور‌های خود این پلیس است

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: ایمیل پلیس فتا تحت سرور‌های خود این پلیس بوده و پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس دهنده‌های دیگر مانند Gmail, Yahoo, hotmail و یا سایر میل سرور‌ها ندارد.

سرهنگ “علی موالی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: پلیس فتا به هیچ عنوان کاربران را با ایمیل برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در فضای سایبر احضار نمی‌کند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به احضار کاربران برای پاسخگویی نسبت به اعمال‌شان در فضای سایبر، این دعوت که به درخواست مراجع قضایی می‌باشد به صورت کتبی به درب منزل کاربران ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: باتوجه به ارسال ایمیل تحت نام و نشان پلیس فتا در روز‌های اخیر، شهروندان به هیچ عنوان فریب این دست ایمیل‌ها را نخورده و هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص انجام ندهند