همایش حوزه انقلابی؛مسئولیت‌های ملی و فراملی درقم برگزار می‌شود

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: همایش حوزه انقلابی؛ مسئولیت‌های ملی و فراملی با هدف صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، در قم برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی صبح  امروز در نشست خبری همایش حوزه انقلابی در پژوهشگاه […]

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: همایش حوزه انقلابی؛ مسئولیت‌های ملی و فراملی با هدف صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی صبح  امروز در نشست خبری همایش حوزه انقلابی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: همایش حوزه انقلابی؛ مسئولیت‌های ملی و فراملی در ۵ محور مبانی شاخصه های حوزه انقلابی، مسئولیت های ملی و فراملی، آسیب شناسی و آینده پژوهی و راهکارهای حوزه انقلابی ۱۷ اسفند برگزار می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: حوزه انقلابی در تحقق مسئولیت ها به درستی عمل می کند و طبق منویات رهبری ارزش های انقلابی را مورد توجه قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری بر بصیرت و بینش عمیق حوزویان و دوری از آسیب ها و حرکت در مسیر انقلاب و آرمان های آن تاکید دارند.

حجت‌الاسلام لک ‌زایی خاطر نشان کرد: اگر حوزه بخواهد بر رسالت خود پابرجا بماند باید انقلابی بماند تا نظام و انقلاب در معرض خطر قرار نگیرد.

وی افزود: با چنین نگرشی پیرامون اهمیت حوزه انقلابی کمیته علمی در سال ۹۵ در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شد و برنامه های راهبردی را در پیش گرفت.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع همایش حوزه انقلابی با اهدافی مانند صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین حوزه‌های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی ، نقد اندیشه و جریان‌های تضعیف ‌کننده باورهای انقلابی در حوزه و تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی برگزار می شود.

وی گفت: در این همایش موضوعاتی همچون صدور فرهنگ انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی و تبلیغ بین‌الملل نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام لک ‌زایی افزود: در رابطه با برگزاری همایش، ۲۲ مقاله تأیید شده است که در قالب سه پنل توسط نخبگان حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغلت اسلامی حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی می پردازد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه اظهار داشت: همچنین در این همایش از منشورات حوزه انقلابی رونمایی خواهد شود.

وی گفت: ۸ کرسی از سال ۹۵ برگزار شده که مباحث آن پیاده و بازنویسی و منتشر شد و در روز همایش از آن رونمایی می شود، ضمنا مقالات در دو جلد و کرسی ها در یک جلد منتشر می شود.

حجت‌الاسلام لک ‌زایی خاطر نشان  کرد: مهم ترین دستاوردهای همایش تدوین سند انقلابی است که در آن به مسئولیت های علمی و فرهنگی و انقلابی اشاره دارد.

وی در پایان افزود: حوزه انقلابی محتاج بخش‌های علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی است و سازوکارهای جدیدی را دنبال می کند.