همایش تکریم سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قم برگزار شد

همایش تکریم منزلت سالمندان با حضور ۲۲۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد و مدیران استان قم با هدف تحرک و نشاط با رویکرد ارزشهای دینی در مجتمع حضرت معصومه (س) برگزار شد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم ، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با اشاره به تأکید اسلام بر سنّت […]

همایش تکریم منزلت سالمندان با حضور ۲۲۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد و مدیران استان قم با هدف تحرک و نشاط با رویکرد ارزشهای دینی در مجتمع حضرت معصومه (س) برگزار شد.
به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم ، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با اشاره به تأکید اسلام بر سنّت پسندیده احترام به سالخوردگان گفت: سالمندان در جامعه نقش هدایتگری دارند و درمیان خانواده ها، کانون وحدت هستند.
وی آموزه های دینی تکریم سالمندان را خاطر نشان و اظهار کرد: در حدیثی آمده است که هر کس فرد سالخورده ای را پرستاری کند خداوند متعال از را از هول و هراس روز قیامت در امان نگه می دارد.
این استاد حوزه علمیه همچنین سالمندی را آغاز فصل جدیدی در زندگی سالمندان عنوان کرد و گفت: بر اساس روایت دیگری از پیامبر اسلام (ص)، حرمت نگه داشتن سالمند و تکریم او، تکریم خداوند تبارک و تعالی ست.
دکتر بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این همایش با انتقاد از تفکرات غلط نسل جدید در مورد جامعه سالمند گفت: سالخوردگان برکت زندگی ما هستند و باید بخاطر قصور تقصیرهایمان در قبال آنها از خداوند طلب عفو و رحمت داشته باشیم.
اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز با اشاره به اینکه حدود ۱۵هزار سالمند تحت حمایت این نهاد هستند گفت: از این تعداد چهار هزار و ۶۸۰ نفر آقا و ۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر خانم ها هستند.
وی با اشاره به طرح برون سپاری پرونده های سالمندان تحت حمایت استان قم گفت: در این طرح که در کشور الگو شده است زمان بازدید مددکاران از منازل افراد سالخورده تحت حمایت از حداقل ۶ ماه به حداکثر دو ماه کمتر شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر توسعه بخشی و عمق دهی خدمات رسانی به افراد سالمند خواستار تعامل بیشتر دستگاههای ذیربط برای کیفی کردن خدمات به سالمندان شد.
انتهای پیام/