هشدار پلیس: مراقب سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو باشید

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مردم مراقب سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو باشند. سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کلاهبرداران با طراحی و ساخت لینک و صفحات جعلی و هدایت متقاضیان به ورود و ثبت نام، اطلاعات شخصی و بانکی آنان را دریافت و از […]

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مردم مراقب سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو باشند.

سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کلاهبرداران با طراحی و ساخت لینک و صفحات جعلی و هدایت متقاضیان به ورود و ثبت نام، اطلاعات شخصی و بانکی آنان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: متقاضیان خودرو غیر از سایت‌های رسمی و مورد تایید خودرو سازان که شامل www.saipacorp.com و www.ikco.ir است از ورود به سایت‌های متفرقه و ناشناس خودداری کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ موالی توصیه کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد، همچنین در صورت ورود به درگاه‌های جعلی هرچه سریعتر برای تغییر رمز دوم کارت اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

///////////////////////////////

 

برخورد پلیس راهور استان قم با خودروهای فاقد معاینه فنی

سرپرست پلیس راهور استان قم از برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت رانندگان برای دریافت برگه معاینه فنی از روز سه شنبه ۶ ام خرداد ماه سال جاری برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم قرار دارد.

وی افزود: بر اساس قانون، خودروهایی که چهار سال از عمر آن گذشته بایستی معاینه فنی داشته باشند و در واقع خودروهایی با مدل سال ۹۴ و سال های قبل و خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ و قبل از آن باید معاینه فنی را اخذ یا تمدید یکساله کنند که در غیر این صورت مبلع ۵۲ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سرهنگ صدفی بیان داشت: رانندگان بایستی هنگام دریافت خدمات تعویض پلاک، معاینه فنی خودرو را نیز به همراه داشته باشند.