هشدار پلیس فتا؛ کلاهبرداری ایمیلی از شرکت های تجاری و صرافی ها

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران با ارسال تعداد انبوهی ایمیل به شرکت های تجاری و صرافی ها، ایمیل قربانی را هک کرده و کاربر در هنگام Reply بدون اطلاع از این موضوع اطلاعات ایمیل خود را برای کلاهبردار ارسال می کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران با ارسال تعداد انبوهی ایمیل به شرکت های تجاری و صرافی ها، ایمیل قربانی را هک کرده و کاربر در هنگام Reply بدون اطلاع از این موضوع اطلاعات ایمیل خود را برای کلاهبردار ارسال می کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به خبر فوق، اظهارداشت: در یکی از پرکاربردترین روش های مهاجم، با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربر جهت دریافت اطلاعات می کند.

وی افزود: این اطلاعات می تواند خود مستقیم مورد بهره برداری قرار گیرد، یا از آن ها برای بازیابی اکانت کاربر و دریافت دسترسی از مرکز پشتیبانی سرورهای آن ایمیل مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در شگرد جدید، کلاهبرداران ایمیل های انبوهی به کاربران بخصوص کاربران شرکت های تجاری، صرافی ها و یا افرادی که مبادلات و معاملات خود را از طریق ایمیل پی گیری می­کنند، ارسال و کاربر بدون چک کردن مبدأ ایمیل آن را باز کرده و متأسفانه مورد نفوذ و حمله کلاهبرداران قرار می گیرد.

سرهنگ موالی افزود: این قبیل ایمیل ها امکان را به کلاهبرداران داده تا توسط آن ایمیل قربانی را هک کرده و کاربر در هنگام Reply بدون اطلاع از این موضوع اطلاعات ایمیل خود را برای کلاهبردار ارسال کند.