هشدارهای پلیس آگاهی استان قم پیرامون کیف قاپی

رئیس پلیس آگاهی استان قم با توجه به قرار گرفتن ایام پایانی سال و ازدحام خیابان ها و شلوغی مغازه های سطح شهر، هشدارهای انتظامی را پیرامون کیف قاپی به شهروندان ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ ” احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: […]

رئیس پلیس آگاهی استان قم با توجه به قرار گرفتن ایام پایانی سال و ازدحام خیابان ها و شلوغی مغازه های سطح شهر، هشدارهای انتظامی را پیرامون کیف قاپی به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ ” احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: معمولاً افراد كيف قاپ در اطراف بانك ها، محضرها، بنگاه ها، مراكز خريد و يا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند، بنابراين هنگام دريافت پول ازاين اماكن مراقب اطراف خود خصوصاً موتورسيكلت سواران باشيد.

وی افزود: چناچه به عللي مجبور هستید پول نقد را در كيف دستي  یا ساك دستي حمل کنيد  حتی المقدور از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنيد.

سرهنگ کرمی ادامه داد: هنگام حمل پول نقد حتماً از اتومبيل استفاده كرده و از پياده روي بپرهيزيد و نیز از به نمايش گذاردن پول همراه خود بپرهيزيد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: هنگامي كه قصد بازديد اتومبيل را داريد كيف دستي خودتان را درون خودرو نگذاريد و هنگام حمل پول از خيابان هاي خلوت تردد کنيد.

وی اعلام کرد: كيف قاپي معمولاً با موتور سيكلت هاي تندرو ويك نفر سرنشين با كلاه انجام مي شود بنابراين مواظب اين قبيل موتور سوارن باشيد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: كيف دستي را با دستي كه در مجاور ديوار يا جوي آب است حمل و از حركت در سطح سواره ي خيابان بپرهيزيد و همچنین هنگام باز کردن درب اتومبيل يا صندوق عقب وتماس تلفني از گذاشتن كيف بر روي زمين خودداري كنيد .

رئیس پلیس آگاهی استان هشدار داد: در هنگام خروج از بانك از قرار دادن پول نقد در كيسه نايلوني جداً خودداري كنيد ، ممكن است پس از خروج از بانك اتومبيل تان توسط سارقان پنچر شده باشد بنابراين ابتدا وجوه همراه را داخل اتومبيل قرارداده و درب اتومبيل را قفل سپس اقدام به پنچر گيري کنيد.