هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به نقش شهروندان در پیشگیری از وقوع جرایم بویژه سرقت موتورسیکلت گفت: راکبان موتورسیکلت حتماً وسيله نقليه خود را با قفل و زنجير مناسب در پاركينگ هاي مخصوص پارک و از رها کردن آن درکنار خیابان خودداری كنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به […]

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به نقش شهروندان در پیشگیری از وقوع جرایم بویژه سرقت موتورسیکلت گفت: راکبان موتورسیکلت حتماً وسيله نقليه خود را با قفل و زنجير مناسب در پاركينگ هاي مخصوص پارک و از رها کردن آن درکنار خیابان خودداری كنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” غلامعباس بلفکه ” اظهار داشت: راكبان موتورسيكلت از متوقف كردن آن در اماكن عمومي، حاشيه خيابان‌ها و مقابل منازل خودداري كرده، و در شرايط اضطراري آن را به افراد مطمئن بسپارند.

وی افزود: راکبان موتورسیکلت حتماً وسيله‌ي نقليه‌ خود را با قفل و زنجير مناسب در پاركينگ‌ هاي مخصوص پارک و از رها کردن آن درکنار خیابان خودداری كنند.

سرهنگ بلفکه ادامه داد: مالکان موتورسيكلت‌ وسيله‌ي نقليه‌ خود را در شعاع ديد خود قرار داده و از تحويل آن به افراد ناشناس خودداري كنند.

وی تاکید کرد: صاحبان موتورسیکلت در زمان پارک آن در حياط یا پاركينگ منزل نيز آن را به شيئي محكم و ثابت قفل و زنجير كنند و از پارک کردن آن در محيط‌هاي خلوت و تاريك و يا در يك نقطه به مدت طولاني كه زمينه را براي ارتكاب عمل مجرمانه از طريق بازكردن قفل‌ها، بريدن زنجير و خنثي كردن ساير تجهيزات ايمني فراهم مي‌كند ،خودداری شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: شهروندان محترم از خريد موتورسيكلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمي يا به اصطلا‌ح سوئيچي خودداري كنند و به هيچ وجه موتورهاي قولنامه‌اي و فاقد پلا‌ك خريداري نكنند و در هنگام خريد ، شماره‌ موتور و شاسي آن با اسناد مالكيت مطابقت دادن داده و از مخدوش نبودن اسناد اطمینان حاصل کنند.

/////////////////////////

 

کشف ۱۳ کیلو تریاک در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری ۶ نفر خرده فروش مواد مخدر و کشف ۱۳ کیلو تریاک در استان خبر داد.

سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در راستای طرح برخورد و مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر در سطح محلات حاشیه ای شهر قم، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قم قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۴ و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم  با  انجام اقدامات پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه مخفیگاه ۶ تن از خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و طی بازرسی از آن محل، ۱۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای  انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان شدند.