نشست همکاری با«دنیای کتاب»دربرگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

در نشستی مشترک با مجموعه بزرگ «دنیای کتاب» و اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در برگزاری هر چه باشکوه تر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بحث و گفتگو شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ نشستی مشترک، با حضور کارشناسان اداره کل […]

در نشستی مشترک با مجموعه بزرگ «دنیای کتاب» و اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در برگزاری هر چه باشکوه تر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بحث و گفتگو شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ نشستی مشترک، با حضور کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی و مدیران فرهنگی مجموعه بزرگ «دنیای کتاب» استان قم در اتاق جلسات این مجموعه تشکیل شد.

 

در آغاز این نشست؛ حسین قوامیان مدیر ارشد دنیای کتاب اظهار داشت: اندیشه و تفکر مدیران «دنیای کتاب»، همواره دغدغه کتابخوانی و ترویج آن در جامعه است. وی سپس گفت: در این مجموعه انواع برنامه های فرهنگی برای جلب خانواده ها و رضایت فرزندان آنها برگزار می شود که تاکنون با اقبال عمومی مواجه بوده است.

 

قوامیان سپس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را رویدادی بزرگ و مهم در کشور عنوان کرد و افزود: این مجموعه آمادگی خود را برای اجرای باشکوه این جشنواره در نشست های خانوادگی و قصه گویی با محوریت کتابخوانی رضوی بر اساس پتانسیل های موجود اعلام می کند؛ وی گفت: این جشنواره جهادی فرهنگی به شمار می رود و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ به ویژه در موضوع کتابخوانی، باید تمامی علاقمندان به کتاب و مطالعه در هر نهاد و دستگاهی با شعار «آتش به اختیار» وارد این عرصه شوند.

 

مدیر ارشد مجموعه بزرگ دنیای کتاب در پایان گفت: در دهه کرامت با همکاری و تعامل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، ویژه برنامه های متنوعی برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان با بهره مندی از کتب جشنواره رضوی و نویسندگان آن خواهیم داشت.

 

در ادامه، افشاری مسئول روابط عمومی اداره کل؛ ضمن معرفی اهداف هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی کتابهای آن در تمامی گروه های سنی، در باره شیوه نامه شرکت در این مسابقه به ویژه در بخش خانوادگی و آنلاین توضیحاتی را ارائه کرد. وی همکاری و مشارکت موسسات، نهاد ها و سازمان های فرهنگی و … را در این مسابقه ی ملی و بین المللی ضروری و لازم عنوان کرد و گفت: همه باید این جشنواره را که با نام علی بن موسی الرضا(ع) مزین شده است ارج نهیم و  آن را متعلق به همه مردم بدانیم و در تشویق مخاطبین به این امر مهم با هدف تثبیت ارزش های اسلامی گام برداریم. به ویژه اینکه استان قم افتخار همجواری با کریمه اهل بیت علیهم السلام  را دارد، از این رو انتظار و تاکید بیشتر ما مشارکت حداکثری مردم و ورود و حمایت دستگاه های اجرایی از این مسابقه ملی است.

 

محمد باقری کارشناس مسئول امور همکاریها و مشارکتها نیز اظهار داشت: با ایجاد تفاهم نامه ای مشترک، می توانیم به معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های فرهنگی آن به مخاطبین و مراجعه کنندگان «دنیای کتاب» به ویژه مسابقاتی بزرگ همچون جشنواره رضوی بپردازیم؛ چرا که این مجموعه نیز از ظرفیت های خوب و مناسبی برای برگزاری جشنواره ها و همچنین نشست های متنوع فرهنگی در حوزه های های مختلف برخوردار است. وی در پایان اضافه کرد: در این تفاهم نامه شرایطی ایجاد شود تا اعضای کتابخانه های عمومی استان با حضور در «دنیای کتاب» به عنوان اردویی فرهنگی با تخفیف ویژه ای برای خرید تازه های نشر و کتاب های پرفروش مواجه شوند. وی هدف از این کار را هدف ایجاد عادت به مطالعه، تشویق به کتابخوانی و کمک به صنعت چاپ و نشر کشور عنوان کرد.