نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان  قم گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع شده است، این کار در راستای حذف دفترچه کاغذی بیمه و تسهیل امور مردم است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمدرضا فخاریان ظهر امروز در گفتگوبا خبرنگاران اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع […]

مدیرکل بیمه سلامت استان  قم گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع شده است، این کار در راستای حذف دفترچه کاغذی بیمه و تسهیل امور مردم است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمدرضا فخاریان ظهر امروز در گفتگوبا خبرنگاران اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت در استان قم شروع شده است، این کار در راستای حذف دفترچه کاغذی بیمه و تسهیل امور مردم است. موارد تشویقی برای پزشکانی که در این زمینه در استان با بیمه سلامت همکاری کنند، در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ مرکز درمانی داریم، اظهار داشت: ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۲۸ پزشک متخصص، ۲۶پزشک فوق تخصص، ۱۴۲ داروخانه، ۲۴ آزمایشگاه، ۶ مرکز جراحی، ۱۰ بیمارستان، ۲۸ پزشک دندان پزشک، ۲ درمانگاه دولتی دانشگاهی، ۱۲ درمانگاه خیزیه و ۸ درمانگاه تخصصی با بیمه سلامت قم طرف قرارداد هستند.
وی ادامه داد: نظارت مستمر و موردی و نامحسوس مراکز را در جهت رفع مشکلات انجام می دهیم ، البته در تمام مراکز زیر نظر صندوق انتقادات، پیشنهادات و شکایات نصب شده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به ایجاد سامانه ۱۶۶۶، گفت: با سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی مردم هستیم و بصورت مرتب در روزهای دوشنبه هر هفته در مرکز برای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات مردم حاضر هستیم.
وی بیان داشت: تمام تلاش خود را می کنیم تا موانع رفع شود و امور تسهیل و مشکلات مرتفع شود اما همیشه سازمان ها و ارگان های دولتی به دلیل  قوانین ، مشکلاتی داشته اند که باید آنها را رفع کنیم.
فخاریان با اشاره به اینکه مطالبات دولتی و بخش خصوصی سال ۹۶ به طور کامل پرداخت شد، عنوان داشت: معادل ریالی ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار سازمان قرار گرفت تا توانستیم مطالبات سال گذشته را کامل پرداخت کنیم.
وی اضافه کرد: در بخش دولتی در دو مرحله که یکبار حدود ۳۰ میلیارد تومان و یکبار هم ۱۷ میلیارد تومان و در بخش خصوصی ۳۳ میلیارد تومان پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به پرداخت های سال ۹۷، افزود: مطالبات بخش دولتی سال ۹۷ تا پایان آبان ماه و بخش خصوصی تا مرداد ماه تسویه شده است ؛ مطالبات داروخانه ها هم تا پایان مرداد ماه ، داروخانه های خاص تا پایان تیرماه، آزمایشگاه های خصوصی تا مرداد ماه،درمانگاه های خصوصی تا مردادماه و کلیه پزشکان تا مهرماه تسویه شده است.
فخاریان با اشاره به اقدامات برجسته سال گذشته، ابراز داشت: حدود ۵۹ هزار نفر بیمه شده در سال گذشته رفع هم پوشانی شده است،راه اندازی سامانه های ۱۶۶۶، تایید دارو، تایید  ام آر آی، مدیریت کیفیت و راه اندازی پایگاه خبری سلامت می باشد.
وی ادامه داد: بیمه سلامت استان قم رتبه برتر صیانت از حجاب و عفاف و حراست را در کشور کسب کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: ۳۶۴ هزار بیمه شده تا پایان دی ماه داریم، بیشترین رشد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم در زمینه صندوق بیمه ایرانیان بوده که تعداد بیمه شدگان این صندوق در سال جاری چند برابر شده است.

فخاریان با اشاره به وضعیت صدور دفترچه بیمه سلامت در استان قم اظهار کرد:  ۲۹۷ هزار دفترچه برای بیمه شدگان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت اجرای برنامه عملیاتی بود، از جمله محورهای این برنامه پوشش اجباری بیمه پایه سلامت، افزایش کارایی و بهره وری و استقرار کامل سازمان الکترونیک بوده است.