نرده هاي جداكننده خطوط BRT دربلوار شهيد دل آذرجمع آوري مي شود

نرده هاي جداكننده خطوط BRT دربلوار شهيد دل آذر که از زمان ایجاد آن تاکنون جز ایجاد مزاحمت ونارضایتی برای مردم،ارمغان دیگری نداشت، به زودی جمع آوري مي شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك استان كه با حضور مديران دستگاههاي مرتبط و به رياست معاون امور عمراني استانداري […]

نرده هاي جداكننده خطوط BRT دربلوار شهيد دل آذر که از زمان ایجاد آن تاکنون جز ایجاد مزاحمت ونارضایتی برای مردم،ارمغان دیگری نداشت، به زودی جمع آوري مي شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك استان كه با حضور مديران دستگاههاي مرتبط و به رياست معاون امور عمراني استانداري قم برگزار شد، مهندس محسن بهشتي با اشاره به نزديكي شروع سال تحصيلي ۹۸ – ۹۷ و تردد روزانه بيش از ۲۰ هزار دانش آموز و لزوم برنامه‌ريزي جامع براي روان سازي ترافيك در معابر و شوارع منتهي به مدارس اظهار داشت: در همين راستا، مصوبه شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور در خصوص نحوه استفاده از ناوگان حمل و نقل سازمان تاكسيراني براي سرويس مدارس در استان اجرا خواهد شد.

وي افزود: براي رفاه حال والدين و دانش‌آموزان در سال جاري حدود ۲ هزار دستگاه تاكسي در قالب ۴ هزار و ۵۰۰ سرويس كار انتقال و جابجايي دانش‌آموزان را در دو شيفت و با قيمت سال تحصيلي گذشته انجام خواهند داد.

وي بيان داشت: خط كشي معابر شهري بويژه در مقابل مدارس براي عبور ايمن دانش آموزان ، اصلاح تابلوها و علائم هشدار دهنده و اصلاح هندسي نقاط حادثه خيز از ديگر اقدامات شهرداري براي بازگشايي مدارس است كه اميدواريم تا پايان شهريور ماه به اتمام برسد.

معاون امور عمراني استاندار در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم هماهنگي دستگاههاي اجرايي براي صدور مجوزها تأكيد كرد و گفت: صدور مجوز براي تأسيسات و تجهيزات شهري در محدوده شهري بايد با اخذ نظر و تأييد شوراي ترافيك و كميسيون ماده ۵ استان و در محدوده خارج شهري با تاييد كميسيون ايمني راههاي استان باشد و دستگاهها رأساً نمي‌توانند مجوز صادر نمايند.

مهندس بهشتي با تاكيد بر مصوبه شوراي ترافيك براي جمع آوري نرده هاي جداكننده خطوط BRT در بلوار شهيد دل آذرگفت: با توجه به وقوع تصادفات متعدد و نارضايتي مردم با گذشت بيش از ۳ سال از اجراي طرح ضروري است تا يك ماه آينده نرده هاي جداكننده خطوط BRT و ايستگاهها در اين بلوار جمع آوري شود.

در اين جلسه طرح ادامه بلوار زينبيه با احداث تابليه در مقطع زيرگذر امامزاده ابراهيم بررسي و براي هماهنگي با طرحهاي توسعه اي راه آهن به جلسه آتي موكول شد ، همچنين اصلاح هندسي تقاطع بلوار توحيد و بلوار آيت‌ا… بني فضل و ساماندهي ابتداي خيابان انقلاب تا تقاطع عمار ياسر به تصويب رسيد.