ميزان پيشرفت برنامه هاي توسعه اي استان قم رصد شود

استاندار قم با اشاره به چشم اندازهاي مشخص شده براي استان قم در سال ۹۷ گفت: ميزان پيشرفت برنامه هاي توسعه اي رصد و موانع موجود رفع شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای معاونین و مدیران استانداری قم طی […]

استاندار قم با اشاره به چشم اندازهاي مشخص شده براي استان قم در سال ۹۷ گفت: ميزان پيشرفت برنامه هاي توسعه اي رصد و موانع موجود رفع شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای معاونین و مدیران استانداری قم طی سخنانی کار مشترک و هم افزا را در راستای اجرای برنامه های توسعه ای ضروری دانست و گفت: اگر توفیقی درسالهای اخیر حاصل شده است نتیجه ی هم افزایی مسئولان است.
وی با بیان اینکه در استان قم محور فعالیت ها برنامه و چشم اندازهای تعیین شده است افزود: بایستی ارزیابی لازم نسبت به تحقق برنامه های مشخص شده صورت بگیرد.
صادقی با اشاره به زمانبندی اجرای پروژه ها و طرح های مختلف ادامه داد: بایستی میزان پیشرفت این طرح ها بر اساس زمانبندی با جدیت پیگیری شده و موانع موجود برطرف شود.
استاندار قم ادامه داد: نتیجه ی فعالیت های مجموعه های دولتی بایستی افزایش رضایتمندی عمومی باشد و بخشی از اعتراضات سال گذشته نتيجه ي عدم رضایت عمومی بود.
صادقی بحث امنیت را بسیار مهم توصیف کرد و با بیان اینکه مقوله ی امنیت، تنها کار اطلاعاتی و انتظامی نیست افزود: عملکرد مسئولین در حوزه های مختلف در مسیر تحقق مولفه های امنیت است و همه ی مدیران در ارتقاء امنیت نقش ایفا می کنند.
استاندار قم تولید و اشتغال را نیز از دیگر مسائل مهم کشور و استان دانست و با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از تولید داخلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: جذب سرمایه گذاری در بخش تولید و کمک به توسعه ی واحدهای تولیدی و ارتقاء کیفی کالاها از اهم مباحث برای کمک به تولید داخلی است.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: بایستی تصدی گری دولت در همه ی بخش ها کاهش یابد و طرح های موجود به بخش خصوصی واگذار شود.
صادقی تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه ی خدمت به مردم توفیق حاصل شود، بایستی از هرگونه نگاه حزبی، جناحی و باندی خودداری کنیم.
همچنین احد جمالی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار با اشاره به برنامه های این معاونت در سال ۹۷، تشکیل خانه ی احزاب، تعامل با رسانه هاو دانشگاهیان، ارتقاء وفاق اجتماعی و انسجام ملی، کاهش آسیب و تنش در محیط های دانشجویی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برقراری تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه را بخشی از برنامه های این معاونت در سال جاری عنوان کرد.
مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز با اشاره به تدوین سند اشتغال استان تا اردیبهشت ماه سال جاری، در این سند وظیفه ی دستگاه های اجرایی در زمینه تولید و اشتغال مشخص خواهد بود و مبنای کار در سال ۹۷ این سند خواهد بود.
محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار در ادامه ی این جلسه به بحث پروژه های اولویت دار استان قم در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیگیری پروژه های نیمه تمام و نیز جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اتمام طرح های نیمه کاره با جدیت در سال ۹۷ پیگیری خواهد شد.
همچنين بونس عالي پور معاون امور زائرين استاندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به برنامه ريزي براي اجراي ۴۱ سياست در حوزه ي زائرين در سال ۹۷ گفت:‌مشاركت دستگاه هاي دولتي در راستاي تحقق چشم اندازها امري ضروري است.
رضا سيار فرماندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به دريافت شكايات مردمي نسبت به عملكرد دستگاه هاي دولتي گفت: مسائل دريافتي از مردم با جديت پيگيري مي شود.
همچنين حسن رضوي رئيس سازمان برنامه و بودجه ي قم سهم اشتغال استان قم در سال ۹۷ را ۱۶ الي ۲۰ هزار شغل عنوان كرد و گفت: ده پروژه ي اولويت دار در سال جاري نيز مشخص شده است.
در اين جلسه مديران كل استانداري قم گزارشي از اقدامات سال ۹۶ و برنامه هاي خود براي سال جاري ارائه دادند.