مهندس ، دکتر وخیرمدرسه ساز بی سواد شیاد در دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای، گفت: متهم از طریق ثبت سفارش سه و نيم تن انواع خشکبار، بیش از ۲ ميليارد ريال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی و دستگیر شد. […]

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای، گفت: متهم از طریق ثبت سفارش سه و نيم تن انواع خشکبار، بیش از ۲ ميليارد ريال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با طرح شکایتی در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این که فردی طی تماس و ثبت سفارش سه و نيم تن انواع خشکبار شامل پسته درجه يک، بادام و … به ارزش ۲ ميليارد ريال خواسته تا محموله به آدرس مغازه وی در قم ارسال و سپس پول آن واریز شود اما با اقدامی فریبکارانه پس از تحویل هیچ پولی را پرداخت نکرده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در این پرونده شاکي با تحويل بار به باربري خواسته تا به آدرس اعلامی در قم ارسال شود اما با عدم مراجعه متهم و تماس تلفنی بیان داشته که به دلیل مشغله، محوله تحویل ۲ دستگاه نیسان کرایه ای شود و پول آن نیز از طريق ساتنا به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: سپس طي تحقيقات و بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهم با سوء استفاده از مدارک هویتی شخص دیگری اقدام به ارتکاب اینگونه جرایم می کند.

وی گفت: در ادامه با شناسایی رانندگان خودروهای نیسان، نامبردگان به پلیس آگاهی استان احضار و بيان داشتند محموله را در ابتداي جاده قديم قم-تهران به يک دستگاه خودرو کاميون منتقل کرده اند که متعاقباً راننده کامیون نیز احضار و اذعان کرد محموله با انتقال به شهرستان اروميه به رانندگان دو دستگاه خودروي نيسان ديگر تحویل شد.

سردار آقاخانی افزود: سرانجام با اقدامات پلیسی، متهم به همراه دو همدستش شناسایی و با اخذ نيابت قضائي در شهر تبريز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که سطح سواد متهم اول راهنمايي بوده ولی با عناوین مهندس، دکتر، خير مدرسه ساز شناخته می شد، گفت: نامبرده علاوه بر جرایم ارتکابی، داراي ۲ فقره سابقه محکوميت قطعي هر کدام به مدت ۷ سال حبس به اتهام کلاهبرداري بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی چندین استان قرار داشته است که نهایتاً حسب دستور مقام قضائي به زندان معرفی شد.