معضلی بنام رهاسازی زباله ها در طبیعت وخطرات آنها

زباله ها امروز همنشین طبیعت شده اند به خصوص در مناطق طبیعی و مورد استفاده گردشگران انبوه زباله ها به شکل آزار دهنده ای به چشم می خورد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،یکی از عادت های غلطی که در بین مردم رایج شده است، ریختن زبالهدر دل طبیعت و فضاهای عمومی است. بخش […]

زباله ها امروز همنشین طبیعت شده اند به خصوص در مناطق طبیعی و مورد استفاده گردشگران انبوه زباله ها به شکل آزار دهنده ای به چشم می خورد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،یکی از عادت های غلطی که در بین مردم رایج شده است، ریختن زبالهدر دل طبیعت و فضاهای عمومی است.
بخش کهک یکی از بخش های گردشگری و توریست استان قم است که هر ساله با شروع تعطیلات نوروزی شاهد ورود هزاران گردشگر به این بخش هستیم.
متاسفانه با وجود جاذبه های طبیعی که در این بخش وجود دارد شاهد وجود زباله در کنار جاده ها،روی زمین و چمن و درون جوی آب هستیم.
امروزه افزایش فرهنگ عمومی برای نریختن زباله ضرورتی برای حفظ محیط زیست است.

باید تلاش کنیم فرهنگ نریختن زباله در طبیعت به یک عادت تبدیل شود.
حسین رضایی نسب شهردار کهک در این رابطه در گفتگو با خبرنگارما عنوان کرد: ریختن زباله در طبیعت و سطح معابر فرهنگ و عادت غلطی است که باعث آلودگی محیط زیست شده و این آلودگی بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر گذاشته و پیامدهای برای زندگی انسان،گیاهان و حیوانات دارد.
رضایی نسب در ادامه افزود: باید فرهنگ نریختن زباله در طبیعت به عادت تبدیل شود تا بتوانیم محیط زیستی سالم، هوای با طراوت و خاکی تمیز داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه:متاسفانه شهروندان و گردشگران به محیط زیست شهر و منطقه خود توجه چندانی ندارند و حتی برخی مواقع با آگاهی کامل زباله های خود را در سطح منطقه و طبیعت رها می کنند اظهار داشت: همانطور که وقتی زباله ای در منزل باقی بماند گذشته از بوی نامطبوع موجب جذب جانوران و حشرات می شود، وجود زباله در سطح شهر و طبیعت فضای بیشتری برای حضور جانوران بوی نامطبوع و جذب حیواناتی همچون گربه و موش خواهد شد.
شهر دار کهک با اشاره به اینکه باید نریختن زباله را به یک فرهنگ تبدیل کنیم افزود: این امر نیازمند تلاش بسیار از سوی مسئولین و همکاری مردم است.
رضایی نسب در ادامه افزود: گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آشنا‌ نمودن مردم با راههای حفظ محیط زیست و خطرات ناشی از عدم رعایت حفاظت از آن می تواند گامی موثر برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست باشد.