معروفیت برخی از کشورهای جهان درچیست؟

نقشه جالبی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هر یک از کشورهای جهان به چه علت معروف هستند. به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا تا به حال فکر کرده اید که هر یک از کشورها به خاطر چه چیزی در جهان معروف هستند […]

نقشه جالبی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هر یک از کشورهای جهان به چه علت معروف هستند.
به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا تا به حال فکر کرده اید که هر یک از کشورها به خاطر چه چیزی در جهان معروف هستند یا دارای چه نماد یا مشخصه ویژه ای هستند که در جهان معروف شده اند؟ در نقشه ای که به تازگی منتشر شده به ویژگی یا مشخصه هر یک از کشورهای پنج قاره جهان که با آن در جهان شناخته می شوند به شکل جالبی اشاره شده است. با کمک این نقشه می خواهیم دلیل معروفیت برخی از کشورهای هر قاره را بررسی کنیم.

قاره اروپا
بر اساس این نقشه در قاره اروپا کشورانگلیس به داشتن میلیاردرهایش در جهان شناخته می شود. کشور آلمان نیز به خاطر برخوردارای از بهترین و ارزشمندترین پاسپورت در جهان معروف است. در حالیکه مردم نروژ به عنوان عاشقان سینه چاک پیتزا در جهان شناخته می شوند؛ مردمان هلند نیز دوستدار قهوه در جهان محسوب می شوند. در حالیکه ایتالیا به خاطر داشتن بهترین میوه کیوی معروف است، کشور سوئیس بیشترین ابداع و نوآوری را از آن خود کرده است. قزاقستان به علت داشتن بیشترین ذخایر اورانیوم و کرواسی به خاطر رتبه نخست در پیوند کلیه در جهان مشهورند.

قاره آسیا
در آسیا و در بین کشورهای این قاره، ایران به خاطر داشتن خاویار مرغوب در جهان معروف است. عراق به خاطر ذخایر نفت و عربستان به خاطر واردات و خریداری تسهیلات نظامی در جهان مشهور هستند. معروفیت کشورهای هند، تایلند، ویتنام و اندونزی نیز به ترتیب به خاطر موز، برنج، فلفل و نارگیل است. جالب اینکه کشور سنگاپور به خاطر داشتن سالم ترین مردم در جهان معروف است.

قاره آفریقا
در قاره آفریقا، کشورهای مصر و لیبی به ترتیب به خاطر داشتن چاق ترین زنان و کودکان در جهان معروف هستند. کشور نیجر دارای رتبه نخست ازدواج دختران کم و سن و سال در جهان است. کشور توگو به عنوان غمگین ترین کشور جهان به حساب می آید. آنگولا دارای بیشترین مرگ و میر کودکان در جهان است. نامیبیا دارای بیشترین تصادفات و آفریقای جنوبی بیشترین مرگ و میر در جهان هستند. کشور سوازیلند دارای بیشترین تعداد مبتلا به HIV یا ایدز و کشور تانزانیا به خاطر داشتن بیشترین زنان کارگر در جهان معروف هستند.

قاره اقیانوسیه
در این قاره، کشور نیوزلند به خاطر داشتن ماهی قزل آلا در جهان معروف است. همسایه شمالی این کشور یعنی استرالیا به خاطر نقض داده ها شهرت دارد. کشور فیجی به خاطر چوب ماهون و کشور پاپوآ گینه نو بخاطر برخورداری از تنوع در جهان معروف هستند.

قاره آمریکا
در قاره آمریکا در حالی که کشور آمریکا رتبه نخست تولید هرزنامه یا Spam را در جهان از آن خود کرده است، کشور کانادا به خاطر داشتن بیشترین معتادان به فیسبوک در جهان معروف است. کشور کوبا دارای بیشترین تعداد پزشک در جهان است. در حالی که هندوراس رتبه نخست قتل و آدم کشی را به خود اختصاص داده، کشور ونزوئلا دارای ارزان ترین نفت در جهان است. کشور کلمبیا شادترین مردمان را در جهان داراست. کشورهای برزیل و مکزیک و شیلی به ترتیب به خاطر شکر و لیمو و مس در جهان شناخته می شوند؛ مردمان پاراگوئه دارای مثبت اندیش ترین مردم در جهان هستند.

گزارش از حسین فلاحی