معاون شهردار قم خبر داد: احداث باغ پرندگان شکیل وزیبا درقم

معاون شهردار قم گفت: پروژه باغ پرندگان شروعی برای پروژه‌های تفریحی و گردشگری شهر قم است که نقطه شروع آن از بوستان کوثر است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علیرضا قاری قرآن در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های عمرانی، با اشاره به احداث پروژه باغ پرندگان، اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان […]

معاون شهردار قم گفت: پروژه باغ پرندگان شروعی برای پروژه‌های تفریحی و گردشگری شهر قم است که نقطه شروع آن از بوستان کوثر است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علیرضا قاری قرآن در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های عمرانی، با اشاره به احداث پروژه باغ پرندگان، اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان شروعی برای پروژه‌های تفریحی و گردشگری شهر قم است که نقطه شروع آن از بوستان کوثر است.
وی اضافه کرد: این پروژه تا کوه خضر و دو برادران ادامه پیدا کرده و عرصه ۲۳۰ هکتاری را شامل می‌شود که براساس مطالعات بالادستی کل منطقه با کاربری‌های مختلف تفرج‌گاهی خواهد بود.
قاری قرآن با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده که کمیته مستقلی تشکیل شده و تیم ویژه‌ای پیگیری و اجرای این پروژه عظیم تفریحی و گردشگری را بر عهده داشته باشند، افزود: با تشکیل این تیم به طور مرتبط اعتبار سالانه برای پروژه پیش‌بینی خواهد شد و در حال حاضر بوستان کوثر، باغ پرندگان و بوستان خضر در حال تکمیل است.
وی اضافه کرد: البته در نظر داریم به وسیله تله سیژ یا تله کابین یک منظر ویژه را در این محدوده از شهر فراهم کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه پروژه باغ پرندگان یک پروژه منحصر به فرد در شهر قم است، گفت: عملیات عمرانی پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد و پس از آن وارد فازهای بعدی تجهیز، تامین و توسعه فضای سبز و… خواهیم شد.
قاری قرآن تصریح کرد: البته تلاش داریم که تا تابستان سال آینده این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم ولی باید بسترهای لازم برای تکمیل پروژه فراهم شود.