مشکل قطعی آب شهر کهک برطرف شد

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب از رفع مشکل قطعی آب در شهر کهک خبر داد و گفت: در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین ، هیچ‌ نگرانی برای تأمین آب شهر کهک وجود ندارد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، احمد نکونام […]

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب از رفع مشکل قطعی آب در شهر کهک خبر داد و گفت: در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین ، هیچ‌ نگرانی برای تأمین آب شهر کهک وجود ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، احمد نکونام در خصوص قطع آب شهر کهک طی روزهای اخیر گفت: بخش قابل توجهی از آب شهر کهک از خط ۸۰ روستا و به وسیله ایستگاه پمپاژ سیرو تامین می شود، که در روزهای اخیر مصرف بالای برق و خاموشی های اعلام شده، موجب قطع برق این ایستگاه و عدم امکان پمپاژ آب با ظرفیت لازم شد که اقدام لازم برای رفع این مشکل صورت گرفت.

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه منابع محلی در شهر کهک پاسخگوی نیاز آبی این شهر نیست، ابراز داشت: تا قبل از ورود آب سرشاخه‌های دز به منابع آبی کهک، تمامی نیاز آبی این شهر از دو چاه محلی تأمین می‌شد که متأسفانه با کاهش نزولات آسمانی ، میزان آبدهی این چاه‌ها در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به چالش تأمین آب شهر کهک در فصول گرم سال گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب تمام تلاش خود برای تأمین پایدار آب مورد نیاز شهروندان به کار گرفته اند اما اگر همراهی بیش از پیش شهروندان محترم در رعایت الگوی مصرف صورت نگیرد، شرکت آب و فاضلاب قادر به رفع مشکلات نخواهد بود.

نکونام با بیان اینکه در صورت رعایت الگوی مصرف، هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در تأمین آب شهر کهک نداریم، تاکید کرد: انتظار ما این است که شهروندان ضمن مدیریت مصارف خود، از آب شبکه شهری صرفاً برای شرب استفاده کنند تا دچار کمبود و قطع آب نشویم.

وی تصریح کرد: با صرفه‌جویی در منابع آب، از اتلاف برق مصرفی در ایستگاه‌های پمپاژ نیز جلوگیری شده که این امر نیز در پایداری مؤثر خواهد بود.