مشاوره وحل وفصل اختلافات مردم درکلانتری هاامری ارزشمندوقابل تقدیراست

آیت الله العظمی “سید محمد علوی گرگانی” قم گفت: مشاوره، میانجی گری و حل و فصل اختلافات مردم در کلانتری ها بویژه با قصد قربت امری ارزشمند و قابل تقدیر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مرجع عالیقدر، در جمع کارکنان معاونت اجتماعی و مشاوران و […]

آیت الله العظمی “سید محمد علوی گرگانی” قم گفت: مشاوره، میانجی گری و حل و فصل اختلافات مردم در کلانتری ها بویژه با قصد قربت امری ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مرجع عالیقدر، در جمع کارکنان معاونت اجتماعی و مشاوران و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری های فرماندهی انتظامی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز مشاوره و روان شناس، وجود نیروی انتظامی را در حفظ جامعه بسیار با اهمیت دانست و اظهارداشت: دشمنان به انحاء مختلف در کمین آسیب رساندن به کشور هستند اما با همت نیروی انتظامی و دستگاه قضائی توفیق چندانی نداشته اند.

وی با بیان این که وظیفه سنگین نیروی انتظامی حفظ جامعه از آسیب های اجتماعی و محبوبیت آن در گرو عمل به وظایفش است، گفت: مردم علاقه مند به پلیس هستند و آرامش شان را مرهون زحمات این نیروی مقتدر می دانند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن کریم یکی از اسباب آمرزش خداوند را تامین آسایش و آرامش جامعه برشمرد و تصریح کرد: امنیت و آسایش مردم با تلاش پلیس میسر شده و این عزیزان بایستی قدر خود و ارزش شغل شان را بدانند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر این که بایستی در رفتار و گفتارمان خدا را مقدم بدانیم گفت: عمل هر کس را با نیت او می سنجند، نیت به عمل انسان جهت می دهد و اگر با قصد قربت الهی باشد خیلی ارزشمند است.

این مرجع تقلید جهان تشیع تاکید کرد: مشاوره، میانجی گری و حل و فصل اختلافات مردم در کلانتری ها بویژه با قصد قربت امری ارزشمند و قابل تقدیر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در سخنانی یکی از وظایف نیروی انتظامی را کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان قم در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در نیروی انتظامی فعالیت چشمگیری داشته و توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده اند.

سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” افزود: در سال ۹۷ پرونده های وارده به دوایر مشاوره کلانتری های قم بحمدالله ۸۳ درصد به مصالحه ختم شده و از تشکیل پرونده قضائی و صدور حکم توسط محاکم قضائی پیشگیری شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اهتمام پلیس قم بر تقویت بخش مشاوره و مددکاری انتظامی در راستای کیفیت بخشی به ماموریت ها، کاهش آسیب های اجتماعی، مصالحه اختلافات و در نهایت کاهش پرونده های قضائی است.