مردم نگران میوه شب عید نباشند،میوه به اندازه کافی هست

مدیر بازرسی اتاق اصناف با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه (س) گفت:در چند ماه اخیر بخش بازرسی و نظارت اتاق اصناف شرایط خاص و سختی را در زمینه های مختلف گران فروشی رابا عنایت امام عصر پشت سر گذاشت وبا متخلفین به شدت برخورد نمود. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم،عباس جعفری گفت: ۳ هزار […]

مدیر بازرسی اتاق اصناف با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه (س) گفت:در چند ماه اخیر بخش بازرسی و نظارت اتاق اصناف شرایط خاص و سختی را در زمینه های مختلف گران فروشی رابا عنایت امام عصر پشت سر گذاشت وبا متخلفین به شدت برخورد نمود.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم،عباس جعفری گفت: ۳ هزار و ۸۵۰ واحد بدون پروانه شناسایی شد، ۲۵ هزار و ۳۰۲ بازرسی از اول سال انجام شد،۱۹ هزار و ۱۵ پرونده تشکیل و به مراجع ارسال شد که ۴۲۴ مورد آن گران فروشی بوده است و ۳۱مورد هم کم فروشی بوده است،۲۴۱تقلب و شکایت،۱۶مورد احتکار و عدم درج قیمت در۹۵۰مورد واحد صنفی،عدم صدور صورت حساب،۲۴ موردحراج غیر قانونی ،۱۸۲ مورد عدم رعایت قوانین بهداشتی در واحد های صنفی از جمله مواردی است که اتاق اصناف در این چند ماهه ی اول سال رسیدگی کرده است.

وی اظهار داشت:بحث گرانی با گران فروشی تفاوت دارد و مدیریت بازرسی اتاق اصناف وظیفه دارد که اجناس را دریافت و به مردم ارائه دهد اما در بخش گران شدن اجناس و مواد اولیه نقشی را ندارد.

عباس اسکندری با اشاره به وجود چهل هزار واحد صنفی در استان قم گفت: بازرسی های انجام شده به طور عمده با محوریت شکایات ارائه شده انجام می شود،بدین صورت که مردم به مرکز بازرسی اصناف مراجعه کرده و به شکایات های آن ها رسیدگی می شود،اما متاسفانه مردم آگاهی لازم نسبت به وجود اینگونه مراجع،برای پیگیری شکایات خود را ندارند.

وی اعلام کرد:۱۶ تیم بازرسی  به صورت اختصاصی برای بازرسی اتاق اصناف وجود دارد،اما با اتحادیه ها،سازمان ها و ارگان های دولتی دیگر نیز تیم بازرسی مشترک تشکیل داده شده است که در صورت نیاز از طرف ارگان مربوطه به این مرکز درخواست است داده می شود و تیم مشترک تشکیل می شود،همچنین سامانه ی تلفنی ۷۷۵۱۲۱۲ ،که مربوط به ستاد بازرسی اتاق اصناف است،همواره در اختیار مردم،برای اعلام موارد شکایات،وحود دارد.

عباس اسکندری با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید  و آخر سال گفت:۲۵ چادر ارائه کننده ی میوه و تره بار برای ایام عید پیش بینی شده که به لطف خداوند هیچگونه کمبودی برای ارائه ی میوه ها از جمله پرتقال و سیب،که میانگین تولید آن کمتر از سال های گذشته بود،نداریم و بعد از انجام برسی های مورد نظر توسط کمسیون نظارت اتاق اصناف و تعیین تاریخ مورد نظر برای عرضه‌ی میوه و تره بار،چادر ها در مناطق مختلف استان برپا خواهند شد.