مدیرکل ارتباطات شهرداری قم:دریافت ۹ هزار پیام مردمی طی پنج ماه

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از دریافت ۹ هزار پیام مردمی طی پنج ماه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهدی کلانترزاده ظهر امروز در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد،در پاسخ به گلایه برخی خبرنگاران از پاسخگو نبودن مدیران شهرداری طی […]

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از دریافت ۹ هزار پیام مردمی طی پنج ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهدی کلانترزاده ظهر امروز در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد،در پاسخ به گلایه برخی خبرنگاران از پاسخگو نبودن مدیران شهرداری طی سخنانی اظهار کرد: از بهمن ماه سال ۹۷ تا هشتم تیرماه ۹۸، در حدود ۹ هزار گلایه، شکایت، پیشنهاد، انتقاد و تشکر از سوی رسانه ها دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: این پیام‌ها در قالب یک هزار و ۱۰۰ عنوان دسته بندی و تاکنون به ۷۰۰ مورد از آنها به صورت مکتوب به رسانه های دیداری،شنیداری،مکتوب،خبرگزاریها،فضای مجازی و غیره  پاسخ داده شده است.

وی افزود:تمامی این پاسخ ها و جوابیه ها توسط معاونین،شهرداران مناطق،مدیران عامل سازمانها و مدیران ستادی تهیه و جهت انعکاس به رسانه ها به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل ارسال گردیده که نشان از پاسخگویی مدیران دارد.

ورودی های شهر قم ساماندهی می‌شوند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه ساماندهی ۶ ورودی شهر در دستور کار است، گفت: با اجرای طرح ارتقای کیفی، تمام ورودی‌های شهر قم از نظر سیمای شهری، معماری و شهرسازی، اقتصادی شهری و وضعیت ترافیکی ساماندهی و ارتقا می‌یابند.

غلامرضا جانقربان قبل از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با اصحاب رسانه، افزود: طرح ارتقای کیفی ورودی جعفریه به قم در سال ۹۴ آغاز و این طرح علاوه بر محور ساماندهی ۲۰۰ هکتار از راضی مجاور آن در حال عملیاتی شدن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: ساماندهی ورودی‌های جاده اراک، ورودی جاده قدیم تهران، آزادراه و همچنین آزاد راه کاشان به شهر قم به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

جانقربان افزود: ورودی جاده اراک مراحل پایانی برای تصویب در کمیسیون ماده ۵ را سپری می‌کند که طرح ارتقای کیفی این محور به عنوان ورودی پر جمعیت قم در شاخص‌های ویژه‌ای تعریف شده است.

وی ادامه داد: طرح ارتقای ورودی آزادراه کاشان به قم و ۱۰۰ هکتار از مجاورت آن به عنوان یکی از محورهای محور ورودی به قم نیز از دیگر طرح‌هایی است در حال نهایی شدن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه محدوده و حریم شهر قم بالغ بر ۴۵ هزار هکتار است، گفت: ۱۳ هزار هکتار از این وسعت محدوده قم و ۳۲ هزار هکتار باقی مانده آن شامل حریم شهری آن است.

جانقربان با بیان اینکه طرح جامع و طرح تفصیلی حریم و محدوده قم تعیین شده است، گفت: بیش از ۱۰ طرح موضوعی و موضعی برای ساماندهی حریم و محدوده قانونی قم تدوین شده که یکی از این طرح‌ها ساماندهی ورودی‌های شهر قم است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای وضعیت بافت‌های فرسوده، محرک‌های توسعه این بافت‌ها در قالب احداث مسجد و مکان‌های ورزشی، سالانه برای این مناطق تعریف می‌شود که این برنامه‌ها به حسب بودجه بر اساس برنامه پنج ساله قم به منظور ارتقای کیفی این بافت‌ها تعریف و اجرایی می‌شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به وجود یک هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در قم، گفت: ۳۰۰ هکتار سکونت گاه غیررسمی در قالب ۱۷ محله در قم شناسایی و مطالعات ساماندهی این محلات تا فاز دوم نیز انجام شده است.