مخابرات قم پیشگام در توسعه و نو آوری در عرصه دیتا

مدیر مخابرات منطقه قم گفت: مخابرات قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی  پیشگام در توسعه ونو آوری بوده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید اسد الله دهناد مدیر مخابرات منطقه قم و عضو هیات مدیره ارتباطات سیار ایران در گفتگو با خبرنگار ما، دستاوردهای منطقه را به شرح ذیل اعلام داشت: توسعه زیرساختهای […]

مدیر مخابرات منطقه قم گفت: مخابرات قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی  پیشگام در توسعه ونو آوری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید اسد الله دهناد مدیر مخابرات منطقه قم و عضو هیات مدیره ارتباطات سیار ایران در گفتگو با خبرنگار ما، دستاوردهای منطقه را به شرح ذیل اعلام داشت: توسعه زیرساختهای ارتباطی درحوزةثابت ، دیتا و همراه به صورت فراگیر در سطح استان .
همچنین واگذاری بروز تلفن ثابت در تمامی مراکز مخابراتی توسعه خدمات و بسترسازی ارتباطی در اکثر روستاها و آبادیهای استان ۱۶۹روستا برخوردار از تلفن ثابت ، ۱۴۲ روستا برخوردار از اینترنت پرسرعت ، ۱۹۶ روستا برخوردار از پوشش تلفن همراه و ۹۲ روستا برخوردار از فیبرنوری ،فراهم سازی بسترهای لازم جهت تحقق دولت الکترونیک وکاهش مراجعات مردمی با اتصال حدود ۲۰۰ ارگان دولتی و آموزشی به فیبرنوری و حرکت به سمت دولت همراه و دولت هوشمند .
وی خاطر نشان کرد:ارائه سرویسهای متنوع و باکیفیت و با سرعت ) تا s100/mb ) از بستر فیبرنوری .افزایش پهنای باند واگذار شده به مشترکان اینترنت و ارتقاء کیفیت و کاهش سرویسهای دیتا . در اختیار قرار دادن بســترهای لازم و تســهیل در نشر و اشاعه تولیدات محتوا محور )محتوای دینی ، علمی ،فرهنگی و . . .(. همچنین ارتقاء تکنولوژی شبکه همراه از G2 به ۵٫G4 و بهبود کیفیت وسرعت خدمات از جمله فعالیت هایی بود که به لطف انقلاب اسلامی در استان قم صورت گرفته است.

وی در ادامه به دست آوردهای به دست آمده در این حوزه در استان قم اشاره کرد وافزود:‌

  • توسعه زیرساخت­های ارتباطی درحوزةثابت ، دیتا و همراه به صورت فراگیر در سطح استان .
  • واگذاری بروز تلفن ثابت در تمامی مراکز مخابراتی
  • توسعه خدمات و بسترسازی ارتباطی در اکثر روستاها و آبادی­های استان (۱۶۹روستا برخوردار از تلفن ثابت ، ۱۴۲ روستا برخوردار از اینترنت پرسرعت ، ۱۹۶ روستا برخوردار از پوشش تلفن همراه و ۹۲ روستا برخوردار از فیبرنوری )
  • فراهم­سازی بسترهای لازم جهت تحقق دولت الکترونیک وکاهش مراجعات مردمی با اتصال حدود ۲۰۰ ارگان دولتی و آموزشی به فیبرنوری و حرکت به سمت دولت همراه و دولت هوشمند .
  • ارائه سرویس­های متنوع و باکیفیت و با سرعت ( تا ۱۰۰mb/s ) از بستر فیبرنوری .
  • افزایش پهنای باند واگذار شده به مشترکان اینترنت و ارتقاء کیفیت و کاهش سرویس­های دیتا .
  • در اختیار قرار دادن بسترهای لازم و تسهیل در نشر و اشاعه تولیدات محتوا محور (محتوای دینی ، علمی ،‌فرهنگی و . . .)

ارتقاء تکنولوژی شبکه همراه از ۲G به ۴٫۵G و بهبود کیفیت و سرعت خدمات.

از جمله دست آوردهای به دست آمده در این حوزه در استان قم بوده است.