لزوم پرداخت تسهیلات به مردم برای اتصال به شبکه فاضلاب

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت تسهیلات به مردم و قسطی کردن هزینه‌های حق انشعاب و اتصال به شبکه فاضلاب تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس احمد امیرآبادی در نشستی که با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت […]

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت تسهیلات به مردم و قسطی کردن هزینه‌های حق انشعاب و اتصال به شبکه فاضلاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس احمد امیرآبادی در نشستی که با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان قم و به منظور بررسی مشکلات بخش آب و فاضلاب استان برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های این شرکت در ارائه خدمات، بر لزوم مساعدت با مردم در پرداخت هزینه‌های مربوط به حق انشعاب‌های آب و فاضلاب تأکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: هر چه قدر بتوانیم با مردم همراهی کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنیم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل تهدیدهای درونی و بیرونی حفظ کرده ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال، اعمال جریمه برای مشترکین پرمصرف آب را نیز

ضروری دانست و خواستار فرهنگ‌سازی استفاده درست از آب و تشویق مردم به استفاده از شبکه فاضلاب شد و ابراز داشت: اگر اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص الزامات صرفه‌جویی در مصرف آب و دفع بهداشتی فاضلاب انجام شود، مردم نیز همراهی خواهند کرد.

وی همچنین برخورد محترمانه با ارباب‌رجوع و مشتریان را لازمه کار دستگاه‌های خدماتی عنوان کرد و اظهار داشت: این مردم با خون و جان خود از انقلاب و کشور دفاع کردند و شایسته است با پاسخگویی مناسب رضایت‌مندی آن‌ها را فراهم کنیم.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای شبکه فاضلاب در مناطق ۲ و ۳ و ۶ شهری گفت: باید با پرداخت تسهیلات و قسطی کردن هزینه‌های حق انشعاب و اتصال به شبکه فاضلاب، مردم را یاری کنیم.

* واگذاری انشعاب فاضلاب در اقساط ۲۴ ماهه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای شبکه فاضلاب در مناطق ۲، ۳ و ۶ شهری اظهار داشت: با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه در این مناطق اجرا و اجرای ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری شرکت آب و فاضلاب با مردم در پرداخت هزینه‌های حق انشعاب فاضلاب ابراز داشت: تمهیداتی اتخاذ شده تا مردم طی ۲۴ قسط هزینه‌های حق انشعاب خود را پرداخت کنند.

مهندس علی‌جان صادق پور با بیان اینکه با وجود مساعدت‌های صورت گرفته بسیاری از مردم این مناطق علاقه‌ای به اتصال به شبکه فاضلاب از خود نشان نمی‌دهند، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۶ درصد از شبکه‌ای که اجرا شده و انشعابات آن قابل اتصال است بلااستفاده مانده که این امر موجب بی‌تأثیر ماندن حجم عظیم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث نیروگاه برقابی در تصفیه‌خانه آب قم اشاره کرد و گفت: این نیروگاه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید برق از فشار آبی است که تاکنون از آن استفاده نمی‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به قطع آب انتقالی از سدکوچری به قم برای اجرای این طرح به مدت دو هفته تاکید کرد: به منظور تأمین آب موردنیاز شهروندان در این مدت، از قبل اقدامات لازم از جمله تجهیز ۲۰ حلقه چاه و افزایش برداشت از سد ۱۵ خرداد انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در این پروژه ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و این نیروگاه توان تولید ۲٫۷ مگاوات برق را دارد، خاطرنشان کرد: گرچه در این مدت تغییراتی در مزه و شوری آب شهر صورت می‌گیرد، اما صبر و شکیبایی شهروندان منجر به اتفاقی شیرین در صنعت آب و برق کشور خواهد شد که ثمره آن نیز به مردم خواهد رسید.

پایان خبر/