قم نخستین شهر استاندارد کشور در زمینه آتش‌نشانی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طبق سرانه و استانداردهای جهانی باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد که شهر قم امروز به این استاندارد جهانی دست پیداکرده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، عباس جعفری با اشاره به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر، اظهار […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طبق سرانه و استانداردهای جهانی باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد که شهر قم امروز به این استاندارد جهانی دست پیداکرده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، عباس جعفری با اشاره به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر، اظهار داشت: خوشبختانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر قم در ماه‌های اخیر از ۱۲ ایستگاه به ۲۴ ایستگاه افزایش پیداکرده که جای خرسندی دارد.
وی با بیان اینکه شهر قم نخستین شهر در ایران بوده که به استاندارد سرانه آتش‌نشانی در کشور دست پیداکرده است، عنوان کرد: طبق سرانه و استانداردهای جهانی باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد که شهر قم امروز به این استاندارد جهانی دست پیداکرده است.
جعفری با تأکید بر تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهر قم، خاطرنشان کرد: تا پیش‌از این، عمر خودروها و ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی شهر قم بالای ۱۵ سال بوده که ۳۲ دستگاه اطفاء حریق و نردبان خریداری‌شده است که میانگین سن خودروهای به دونیم سال رسیده و در این‌بین نیز خرید تجهیزات مدرن و پیشرفته دنیا در زمینه اطفاء حریق صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای تکمیل کادر تخصصی و افزایش توان منابع نیروی انسانی نیز نزدیک به ۳۰۰ آتش‌نشان جذب این سازمان شده است و سازمان آتش‌نشانی نیز هر سال در مانور آمادگی زمستانی شهرداری حضوری پرشور دارد.
جعفری خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، سازمان آتش‌نشانی شهر بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ عملیات انجام داده که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط امداد و نجات بوده است.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم