قم صاحب دومین سالن تخصصی تئاتر در کشور می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با کمک هنرمندان طراحی ساخت نخستین سالن تخصصی تئاتر استان انجام شده است که با افتتاح آن، قم دارای دومین سالن اختصاصی تئاتر پس از تهران خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سید موسی حسینی کاشانی سه شنبه شب در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با کمک هنرمندان طراحی ساخت نخستین سالن تخصصی تئاتر استان انجام شده است که با افتتاح آن، قم دارای دومین سالن اختصاصی تئاتر پس از تهران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سید موسی حسینی کاشانی سه شنبه شب در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم» در مصلای قدس این شهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: به زودی مراحل ساخت نخستین سالن نمایش تخصصی و استاندارد تئاتر در قم آغاز می شود که این موضوع می تواند موجب جهش در هنرهای نمایشی استان شود.
وی تاکید کرد: قم در زمینه شعر، خوشنویسی، قرآن، چاپ کتاب و تعداد مطبوعات جزو قویترین استان های کشور است، ضمن اینکه با دارا بودن ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری و ۱۱۰ موسسه قرآنی جزو استان های پیشرو می باشد.
وی این استان را پایتخت نسخ و ثلث کشور دانست و ادامه داد: قم در زمینه کتاب دین رتبه اول کشور را داراست ضمن اینکه جزو پنج استان اول کشور در فروش بلیت سینمایی است.
حسینی کاشانی با اشاره به آخرین آمار شرکت کنندگان آزمون قرآن و عترت در قم گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۱۵۰ تن برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که این رقم، دو برابر آمار سال ۹۵ می باشد.

** تعداد صندلی های سینمایی قم تا پایان امسال ۲ برابر می شود
وی تقویت زیرساخت ها فرهنگی را از جمله اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تعداد صندلی های سینمایی استان تا پایان سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.
وی گفت: بهره برداری از چهار سینمای آفتاب، استقلال، آوینه و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تا پایان امسال برنامه ریزی شده بود که تاکنون سینمای آوینه به بهر برداری رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: علاوه بر چهار سینمایی که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، ۶ سینمای دیگر نیز تا پایان سال ۹۸ افتتاح می شود که با افزوده شدن این سینماها به ظرفیت فعلی، تعداد صندلی های سینمایی استان نسبت به سال ۹۷ نیز افزایش صد درصدی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان تولید فیلم های سینمایی بلند در قم ایجاد شده است گفت: با اقدام های انجام شده روند ساخت فیلم سینمایی امام زاده موسی مبرقع(ع) به عنوان کار سینمایی که تمام عوامل آن از هنرمندان قم هستند، در مرحله پیش تولید است.

** اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به عنوان اداره کل برتر در کشور شناخته شد
حسینی کاشانی با تاکید بر نگاه برنامه محور در مدیریت فرهنگ و هنر استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در آخرین ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اداره کل برتر در کشور شناخته شد.
حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه ارزیابی وضع موجود باید بر اساس شاخص ها باشد افزود: برای ترسیم دقیق مسیر راه فرهنگ و هنر باید علاوه بر شناخت وضعیت گذشته، شرایط کنونی و هدف گذاری آینده مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری در عرصه های زیرساختی، تولید محتوا و آموزش در سال های اخیر هستیم گفت: ۱۰۰ شاخص توسط وزارت ارشاد برای بررسی توسعه فرهنگ و هنر تعیین شده است که در این زمینه بسیاری از شاخص های قم در چند دهه اخیر همواره رشد داشته است.
حسینی کاشانی گفت: به دلیل مهاجرپذیر بودن، قم نیازمند توجه جدی تر در زمینه توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری است، چراکه رشد جمعیت این استان در چند دهه گذشته بسیار چشمگیر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری استان نیازمند حرکت جهادی است اظهار داشت: توسعه استانداردهای فرهنگی و هنری در این استان در دستور کار است.
وی، اثربخشی و تاثیرگذاری را رکن اصلی برنامه های فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: میزان رضایتمندی و اثربخشی آثار فرهنگی و هنری در عرصه های مختلف شاخص مهم ارزیابی تولیدات فرهنگی و هنری است که توجه به این شاخص مورد تاکید است.

** رسالت اصحاب رسانه در تبیین دستاوردهای انقلاب بسیار سنگین است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در حالی که دشمن با ابزار رسانه به دنبال ناامید کردن مردم و سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای انقلاب است، وظیفه اصحاب رسانه در تبیین این دستاوردها بسیار سنگین است.
حسینی کاشانی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در عرصه های فرهنگ و هنر گفت: کشور در بسیاری از عرصه های فرهنگی و هنری به بلوغ رسیده است.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف در حالی رقم خورده است که دشمن در این مسیر سنگ اندازی و توطئه های بسیاری کرده است گفت: با وجود همه دشمنی دشمنان شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در عرصه های مختلف هستیم که این پیشرفت ها در عرصه های فرهنگ و هنر بسیار چشمگیر است.
«نمایشگاه شکوه چهل ساله» تا روز پنجشنبه هفته جاری ۱۸ بهمن ماه در مصلای قدس قم برای بازدید آحاد مردم دایر است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برای بازدید از غرفه های این نمایشگاه حضور یابند.