قم رتبه اول کشور در دادن صدقات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۳۲۰ میلیارد ریال از صندوق های صدقه استان قم جمع آوری شد و در عملکرد کشوری، نخستین استان در جمع آوری صدقات نسبت به جمعیت هستیم.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام محمدطه مهری امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران همچنین اظهار داشت: مجموع عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد قم درخصوص مددجویان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حجم عملکردی و هزینه ای تسهیلات، آموزش، بازاریابی و حمایت و ایجاد مشاغل را شامل می شود.

وی گفت: فعالیت کمیته امداد قم در آموزش کسب و کار به مددجویان همچون ایجاد مشاغل نوین و دانش بنیان، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان و پایدارسازی فعالیت اشتغال آنها، خوب بوده است.

مهری افزود: کمیته امداد امام خمینی، امروز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف خود ارائه می دهد و امور مسکن، سلامت، فرهنگی و حقوقی را شامل می شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد در استان قم ۲۱ هزار و ۶۱۲ خانوار تحت حمایت دارد که ۳۹ هزار و ۳۷ نفر را شامل می شود که دهک های یک از خدمات اشتغال، مسکن، حمایت از سلامت خانواده و موضوع های فرهنگی و حقیقی و دهک های یک تا سه کمک معیشتی نیز دریافت می کنند.

وی با اشاره به موضوع مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ابراز کرد: در این حوزه در احداث، تعمیر و مرمت مسکن مددجویان در سال جاری و تا پایان بهمن ماه ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: در حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان، در اموری چون ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت پوشش، ارتقای شاخص های سلامتی و بهداشتی مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، سهم بیمه خانوار روستایی و عشایر نیازمند، هزینه درمان بیماران صعب العلاج و تهیه جهیزیه نیازمندان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ابراز کرد: در حوزه فرهنگی مربوط به خانواده‌های تحت حمایت، دانش آموزان و دانش جویان با اجرای برنامه هایی از جمله برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، خدمات آموزشی و تربیتی، راهنمایی و مشاوره تخصصی، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: در اکرام ایتام و محسنین، ۶ هزار و ۷۶۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد قم داریم که توسط ۳۵ هزار نفر حامی، حمایت می شوند.

مهری ادامه داد: در مورد زکات واجب، مستحب و فطریه که توسط مراکز نیکوکاری و شورای زکات در روستاها جمع آوری می شود امسال و تا پایان بهمن ماه شاهد کمک نقدی و کالایی ۳۶۰ میلیارد ریالی بوده ایم.