قم جای اراذل و اوباش نیست،یا اصلاح شوند یا ازقم بروند

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در نشست خبری اعلام برنامه های هفته ناجا در استان قم گفت: اراذل‌ و اوباش یا باید خود را اصلاح کنند و شرافتمندانه زندگی کنند یا اینکه استان را ترک کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت […]

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در نشست خبری اعلام برنامه های هفته ناجا در استان قم گفت: اراذل‌ و اوباش یا باید خود را اصلاح کنند و شرافتمندانه زندگی کنند یا اینکه استان را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: هفته ناجا از تاریخ ۱۳ مهر شروع می‌شود و شعار امسال این هفته “پلیس مقتدر و امین مردم” نام‌گذاری شده است.

* اجرای بیش از بیش از ۷۰ برنامه طی هفته ناجا در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: بیش از ۷۰ برنامه اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، ترافیکی و غیره طی این هفته در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز نخست هفته نیروی انتظامی، افزود: در روز جمعه همایش ویژه پیاده‌روی کارکنان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، عیادت و سرکشی از بیماران و کودکان بی‌سرپرست و برپایی چادرهای امدادی در مصلای نماز جمعه در دستور کار قرارگرفته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم، برنامه‌های روز دوم هفته نیروی انتظامی را موردتوجه قرار داد و گفت: شروع روز شنبه با صبحگاه مشترک بین نیروهای مصلح استان در ساعت هفت صبح همراه است، همچنین تجدید میثاق با ولایت و گل‌باران بیت امام خمینی(ره)، نشست فرماندهان ارشد نیروی انتظامی استان، افتتاح کلانتری ۲۲ پردیسان، افتتاح ساختمان قرارگاه جدید پلیس‌راه، برگزاری جلسه هم‌اندیشی بین سمن‌ها، مصاحبه تلویزیونی فرماندهی انتظامی استان، نمایشگاه پلیس فتا و برگزاری المپیاد علمی و تخصصی از دیگر برنامه‌های روز دوم است.

آقاخانی ادامه داد: اهداء خون با حضور کارکنان، تئاتر درمانی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همایش طلایه داران پلیس‌راه، نشست با ائمه جماعت و شورای معتمدان پلیس برنامه‌های روز سوم در هفته ناجا است.

وی بیان کرد: در روز چهارم برنامه‌های اعزام گروه‌های سرود به مدارس، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز پلیسی، برنامه‌های رادیویی با محوریت ترافیک و ملاقات مردم با ۱۹۷ پیش‌بینی‌شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با برشماری برنامه‌های روز پنجم از هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: قرائت پیام مهر در یکی از مدارس منتخب استان، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس، برگزاری مسابقه ورزشی محلی، بازدید از خبرگزاری‌های استان، سخنرانی فرماندهان کلانتری‌ها، نشست با مسئولان قضایی از برنامه‌های روز پنجم است.

آقاخانی عنوان کرد: برای روز ششم، مراسم کوه‌پیمایی، جشنواره فرهنگی و مسابقات ورزشی، کارگاه بهداشت و درمان و ویزیت رایگان توسط پزشک در کلینیک نیروی انتظامی پیش‌بینی‌شده است.

وی روز پنجشنبه را روز پایانی هفته نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: روز پنجشنبه برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، دیدار با علما و مسئولان، تجلیل از حافظان قرآن و در نهایت غبارروبی گلزارهای شهدای استان در دستور کار قرارگرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با ابراز خرسندی از جدیت‌های موجود در پیشگیری از جرائم در استان، ابراز کرد: روند رشد پیشگیری از جرائم در استان یک روند صعودی را می‌پیماید و در طول یک ماه اخیر، حداقل پنج درصد رشد پیشگیری از کل جرائم وجود داشته و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، برخورد با محتکرین و واردکنندگان کالای قاچاق، برخورد با مزاحمین نوامیس مردم و برخورد با مجرمان فضای مجازی رشد داشته است.

آقاخانی تأکید کرد: برخورد با اراذل‌واوباش محلات و مجرمان فضای مجازی رشدی بیش از ۷۰ درصد داشته و طی هماهنگی‌ها تمامی اراذل‌واوباش از سطح یک تا سه احضار می‌شوند و باید اصلاح شوند و در غیر این صورت بالاجبار استان را ترک می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم جدیت در تأمین امنیت مردم، مطرح کرد: دغدغه‌های مردم در حوزه امنیتی باید رفع شود و تمامی نیروهای انتظامی استان میثاق نامه‌ای جهت رفع این دغدغه‌ها طراحی کرده‌اند و تصمیم نیروهای انتظامی بر زنده نگه‌داشتن امیدهای مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: در طول یک سال اخیر، بیش از شش هزار پرونده در کلانتری‌های استان به مصالحه ختم شده و این پرونده‌ها در حوزه مشاوره خانواده، مددکاری اجتماعی و دیگر مباحث بوده است.

آقاخانی میزان کشفیات پلیس فتا را موردتوجه قرار داد و افزود: در مباحث اقتصادی ۷۶ درصد و در بحث‌های اجتماعی ۱۰۶ درصد کشفیات پلیس فتا در طول یک سال اخیر وجود داشته است.

وی ادامه داد: کاهش وقوع شرارت نسبت به شش ماه گذشته ۷ درصد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد دستگیری اوباش وجود داشته است، همچنین کشف اقلام مخرب فرهنگی هزار و ۶۰۰ درصد نسبت به شش ماه گذشته افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تأکید کرد: در بحث مصالحه، مشاوره‌هایی به طرفین ارائه می‌شود و آمارهای موجود در این زمینه درباره مصالحه‌های حقیقی بوده و طرفین به‌دلخواه صلح می‌کنند.

آقاخانی عنوان کرد: جلسات نشست خبری با رسانه‌ها به‌عنوان جلسه هم‌اندیشی مطرح بوده و معاونان موظف‌اند که تمامی تذکرات خبرنگاران را پیگیری کرده و سپس گزارش کامل را ارائه دهند.

وی با اشاره به جوسازی‌های اخیر پیرامون حوادث رخ‌داده در هتل خورشید، تصریح کرد: بحث هتل خورشید یک فضاسازی رسانه‌ای در فضای مجازی بود و اتفاقات موجود در این زمینه که مطرح شد، به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم وضعیت امنیتی کامیون داران استان را مناسب دانست و گفت: کامیون داران همکاری مناسبی با پلیس داشته‌اند و در کل کشور کامیون‌داران قم بیشترین همکاری‌ها را با پلیس داشتند و در استان قم یک مورد تعرض به کامیون‌داران هم وجود نداشته و امنیت کامیون‌داران قم به‌طور کامل تأمین‌شده است.

آقاخانی با تشکر از همکاری‌های مردم و دستگاه‌های استان با نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: استان قم در همکاری با پلیس بین تمامی استان‌ها سرآمد بوده و از شهرداری و رسانه‌ها و نهادهای استان تا مردم با پلیس به‌طور ویژه همکاری می‌کنند.