قم امن ترین شهر کشور وامن ترین شهر مذهبی جهان اسلام است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت:طبق آمار ها،قم امن ترین شهر کشور وامن ترین شهر مذهبی جهان اسلام است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم صبح امروز در جلسه هم اندیشی با مدیران رسانه های استان قم اظهار داشت:طبق آمار ها،قم امن ترین شهر کشور وامن ترین شهر […]

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت:طبق آمار ها،قم امن ترین شهر کشور وامن ترین شهر مذهبی جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم صبح امروز در جلسه هم اندیشی با مدیران رسانه های استان قم اظهار داشت:طبق آمار ها،قم امن ترین شهر کشور وامن ترین شهر مذهبی جهان اسلام است.واین تحقق نمی یافت مگر با همکاری صمیمانه نیروهای امنیتی وبویژه نیروی انتظامی با اصحاب رسانه است که هردو به عنوان دوبازوی امنیت اجتماعی به یاری همدیگر رفته واین رویداد را رقم زدند.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده افزود:امنیت از نیازهای جوامع بوده و امنیت اجتماعی بیشترین اهمیت در ابعاد مختلف امنیت را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امنیت زمینه‌ساز پیشرفت‌ها محسوب می‌شود، ابراز کرد: دشمنان با درک اهمیت این موضوع برای جلوگیری از پیشرفت کشور حوزه امنیت اجتماعی را در دستور کار قرار داده و تمرکز خاصی در این مورد دارند که باید خود را برای کاهش آسیب‌ها در زمینه غافلگیری این موضوع آماده نگه‌داریم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم افزود: پلیس به‌عنوان حافظ و ایجادکننده امنیت باید ارتباط مستقیمی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشد و با تشکیل جبهه‌ای متحد برای مقابله با هجمه‌ها با کمک رسانه‌ها به‌عنوان دیده بان جامعه اهتمام داشته باشد تا اثربخشی امنیت را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه تیترها در رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای بوده که القای ناامنی در جامعه متبلور نشود، عنوان کرد: پلیس با کمک رسانه‌ها باید در جهت القای امنیت در جامعه حضوری فعال داشته باشد تا آسیب‌پذیری جامعه رو به کاهش رود.

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره پلیس و رسانه در قم خاطرنشان کرد: جشنواره پلیس و رسانه تا پایان سال جاری در بخش‌های مختلفی چون خبر، گزارش، عکس، کاریکاتور، مقاله، نقد و غیره برگزار می‌شود که کمیته داوران این جشنواره نیز با هماهنگی خانه مطبوعات انتخاب می‌شود.

وی با اهمیت پاسخگویی پلیس قم در جهات مختلف تصریح کرد: پلیس قم در حوزه‌های مختلف خود را ملزم به پاسخگویی می‌داند، چراکه نیروی انتظامی هم قطعاً در مواردی به علت مأموریت‌ها، عملیات‌ها و آتش به اختیاری دارای ضعف بوده که پاسخگویی می‌تواند در ایجاد حس امنیت در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم یادآور شد: استان قم امن‌ترین استان کشور در تعاریف مختلف قرار دارد و به لطف خداوند امروز استان قم امن‌ترین شهر زیارتی جهان به‌حساب می‌آید.

وی با تأکید برپایی نمایشگاه دستاوردهای رسانه‌های استان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: پلیس قم به دنبال برپایی نمایشگاه دستاورد رسانه‌ها بوده که این نمایشگاه می‌تواند مدلی برای سایر استان‌های کشور قرار بگیرد.

حاجی‌زاده با اشاره به مراجعه چهار هزار و ۴۸۰ نفر به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی از ابتدای سال تاکنون ابراز کرد: این حجم مراجعه به علت‌های مختلف شامل مسائل خانوادگی، اجتماعی، حقوقی و غیره بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش ارائه خدمت داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۱۸ پرونده به مرکز مشاوره ارجاع شده است، ادامه داد: از این حجم پرونده سه هزار و ۵۶۲ پرونده معادل ۸۳ درصد به مصالحه و کاهش چرخه انتظامی و قضایی منجر شده است.