قلع و قمع تجهیزات بوستان فدک موجب نابودی درختان می‌شود

معاون شهردار قم با ابراز تشکر از تمام نهادهای استان از جمله دستگاه‌های قضائی و انتظامی برای پیگیری موضوع و عدم تخریب بوستان فدک گفت: قبلا هم اعلام کرده ایم آمادگی کامل داریم تا با مدعیان پرونده بوستان فدک بر اساس قانون توافق کنیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، سید […]

معاون شهردار قم با ابراز تشکر از تمام نهادهای استان از جمله دستگاه‌های قضائی و انتظامی برای پیگیری موضوع و عدم تخریب بوستان فدک گفت: قبلا هم اعلام کرده ایم آمادگی کامل داریم تا با مدعیان پرونده بوستان فدک بر اساس قانون توافق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، سید امیر سامع با توجه به حواشی ایجادشده در مورد حکم صادره برای بوستان فدک، اجرای رای قلع و قمع در عرصه حدود ۲۰ هزار متری از بوستان فدک را عامل ویرانی این بوستان بزرگ دانست و افزود: تخریب ابنیه و تجهیزات، از بین رفتن باغچه ها، سیستم های آبیاری و سایر امکانات و مستحدثات، علاوه بر خسارت جبران‌ناپذیر به بیت‌المال، به‌تدریج باعث از بین رفتن فضای سبز و درختان بوستان خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: پس از واگذاری‌های انجام شده از سوی اداره کل شهرسازی استان در سال ۱۳۷۰ و همچنین خریداری بخشی از عرصه بوستان از پلاکهای ثبتی آن محدوده، عملیات اجرایی بوستان از همان سال‌ها به صورت قانونی آغاز شده است.

سامع از آمادگی شهرداری قم برای مذاکره و انجام توافق با طرف پرونده باغ فدک بر اساس مستندات صحیح و مقررات جاری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از مستندات ارائه شده توسط مدعیان مخدوش بوده و بنابر این اعتراض شهرداری به این مستندات توسط دستگاه محترم قضایی برای اعاده دادرسی مورد قبول واقع شده است.

وی با ابراز نگرانی از تخریب بوستان یادآور شد: این بوستان در موقعیت جغرافیایی خاصی واقع‌شده و از‌نظر اکولوژیک نیز برای شهر اهمیت دارد.

معاون شهردار قم افزود: هزینه‌های که شهرداری در این مدت در بوستان فدک انجام داده از محل عوارض پرداخت‌شده شهروندان بوده و امروز حفظ بوستان حق عموم شهروندان و وظیفه شهرداری است که ان شاالله با کمک سایر دستگاه‌های استان محقق خواهد شد.

اتمام عملیات عمرانی و احداث مخازن ۸۰ و ۲۰۰ متر مکعبی باغ پرندگان و بوستان کوثر

مدیر منطقه چهار قم از اتمام عملیات عمرانی و احداث مخازن ۸۰ و ۲۰۰ متر مکعبی باغ پرندگان و بوستان کوثر خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در خصوص احداث و بهره‌برداری این مخازن، بیان داشت: با توجه به مشکلات کم آبی و با هدف مکانیزاسیون آبیاری، تامین، ذخیره‌سازی و مدیریت بهینه مصرف آب جهت نگهداری و توسعه فضای سبز، عملیات احداث این مخازن در اواخر اسفند ماه سال ۹۸ آغاز و در خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه چهار قم در ادامه با اشاره به مختصات مخازن احداث شده، ابراز داشت: مخزن باغ پرندگان با حجم۸۰متر مکعب و با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال در راستای توسعه و نگهداری ۷هکتار فضای سبز و بیش از ۵۰۰۰ متر لوله‌گذاری و با طرح سازه بتنی و مخزن گالوانیزه بوستان کوثر با حجم ۲۰۰ متر مکعبی با هزینه‌ای بالغ ۳ میلیارد ریال و با ۶۰۰۰ متر لوله‌گذاری در راستای توسعه و نگهداری ۱۷ هکتار فضای سبز و درکوتاه‌ترین زمان احداث شده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

اصفهانیان مقدم بیان نمود: امیدواریم با ذخیره‌سازی آب بتوانیم آبیاری فضای سبز در ماه‌های گرم سال در این بوستان‌ها را مدیریت کنیم.

وی ساخت مخازن و بهره‌برداری از آن را گامی مهم در جهت رفع مشکل کم آبی و تامین آب برای آبیاری و توسعه فضای سبز  باغ پرندگان و بوستان کوثر عنوان نمود و اذعان کرد: با بهره‌برداری از این مخازن، سیستم آبیاری فضای سبز باغ پرندگان و بوستان کوثر مکانیزه و نقش بسیار مهمی در جهت مصرف بهینه و صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب در این مجموعه خواهیم داشت.