قدرداني استاندار قم از اقدام خيرخواهانه دو تن از مالكان پاساژ قدس در بخشش اجاره بهاي چندين واحد تجاري

استاندار قم از اقدام خيرخواهانه آقايان يعقوبي مالكان خير و نوع دوست پاساژ قدس در بخشش دو ماه اجاره بهاي مستأجران قدرداني كرد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست در تماس تلفني با آقاي يعقوبي و فرزند وي از سهامداران و مالكان چند واحد تجاري […]

استاندار قم از اقدام خيرخواهانه آقايان يعقوبي مالكان خير و نوع دوست پاساژ قدس در بخشش دو ماه اجاره بهاي مستأجران قدرداني كرد.
به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، دكتر بهرام سرمست در تماس تلفني با آقاي يعقوبي و فرزند وي از سهامداران و مالكان چند واحد تجاري در پاساژ قدس، با اشاره به بخشش دو ماه اجاره بهاي مستأجران آسيب ديده از كرونا توسط اين دو خير نوع دوست استان اظهار كرد: در روزهايي كه شيوع كرونا و خانه نشيني هاي ناشي از آن مشكلاتی را به بخش هاي مختلف جامعه به ويژه كسبه و فعالان اقتصادي ايجاد كرده است شنيدن اين گونه خبرها، مايه خوشحالي و نشان از فرهنگ نوع دوستي مردم ايران دارد.
وي با تقدير از حركت خيرخواهانه اين خيران قمي، آن را كمك بسيار با ارزش براي كسبه دانست و تصريح كرد: امروز سخاوت و مهرباني هموطنان به ويژه مردم شريف قم براي اين كه سهمي را در مقابله با كرونا داشته باشند، به يك فرهنگ پسنديده تبديل شده است.

تصویب بازگشایی مشاغل کم خطر مشروط به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت/ همراهی مردم مهمترین رکن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا است

استاندار قم با اشاره به مصوبه بازگشایی مشاغل کم خطر بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت گفت: همراهی مردم مهمترین رکن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا است.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست رئیس محترم جمهور در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز قم طی سخنانی با اشاره به بحث های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: همراهی مردم مهمترین رکن در اجرای این طرح است.

استاندار قم با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مشاغل کم خطر مجوزهایی از سوی دولت صادر شده است افزود: اصنافی که دارای شرایط بازگشایی هستند بایستی در سامانه ی وزارت بهداشت ثبت نام نموده و مجوز لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه طی هفته ی جاری به کسبه فرصت داده می شود تا در این سامانه ثبت نام کنند ادامه داد: مشاغل مختلف در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

سرمست با تاکید به تداوم تعطیلی مشاغل پرخطر خاطرنشان کرد: در جلسات آتی در مورد این مشاغل بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

سرمست خاطرنشان کرد: در خصوص حمل و نقل نیز وسایط نقلیه عمومی بایستی به صورت مداوم ضدعفونی شده و مراقبت های لازم برای رعایت فاصله مسافرین و موارد بهداشتی از سوی ناوگان حمل و نقل صورت پذیرد.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت در برنامه های خود نسبت به تست افراد و ادامه ی طرح بسیج ملی اقدام خواهد کرد تصریح کرد: افراد مبتلا و در معرض، بر اساس این طرح مشخص خواهند شد و این امر موجب تضمین تردد ایمن سایر شهروندان خواهد بود.

استاندار قم همچنین از تمدید سه ماهه تا شش ماهه نگهداری معتادین متجاهر در مراکز نگهداری خبر داد و در پایان تاکید نمود : مصوبه قبلی ستاد در رابطه ممنوعیت افراد غیر بومی و غیر ساکن به شهر قم همچنان تا پایان ماه جاری اعمال خواهد شد.