قابلیت‌های صنایع شیمیایی قم برای تولید مواد ضدعفونی به کار گرفته می‌شود

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ به‌منظور افزایش حجم تولید مواد و لوازم بهداشتی در سطح استان، قابلیت برخی صنایع شیمیایی فعال در قم برای تولید مواد ضدعفونی به کار گرفته می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی در این خصوص، بیان کرد: […]

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ به‌منظور افزایش حجم تولید مواد و لوازم بهداشتی در سطح استان، قابلیت برخی صنایع شیمیایی فعال در قم برای تولید مواد ضدعفونی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی در این خصوص، بیان کرد: صنعتگران در شماری از کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در زمینه تولید انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا فعال‌شده‌اند.

وی افزود: بخش خصوصی در این زمینه همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی استان دارد و بسیاری از این شرکت‌ها به‌صورت داوطلبانه خطوط تولید خود را تغییر داده‌اند تا مایحتاج مردم در زمینه دسترسی به انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی را فراهم کنند.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم ادامه داد: محصولات تولیدشده توسط این واحدهای صنعتی که بیشتر در زمینه مواد ضدعفونی دست و سطوح است، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار می‌گیرد و آنان نیز به صلاحدید خودشان میان داروخانه‌های استان و سایر مراکز موردنظر توزیع می‌کنند تا به‌سرعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سیجانی گفت: هماهنگی‌های لازم برای تامین مواد اولیه موردنیاز این واحدهای صنعتی به‌خصوص در زمینه الکل انجام‌شده و امیدواریم سطح تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در قم،‌ روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: تمام مراحل تولید محصولات این واحدهای صنعتی توسط کارشناسان بهداشت و استاندارد،‌ مورد ارزیابی و نظارت قرار دارد تا مواد ضدعفونی و بهداشتی باکیفیت، در اختیار همشهریان گرامی قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم ادامه داد: استقرار صنایع آرایشی و بهداشتی در شهرک‌های صنعتی قم به‌خصوص شهرک صنعتی شکوهیه، موقعیت خوبی را برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در استان فراهم آورده است که باید از این امکان برای تولید هرچه بیشتر مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز مردم استفاده کرد.

گفتنی است که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.