فعالیت ۶۰ موکب مشترک استان قم وعراق از مرز مهران تا عتبات عالیات

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت:۶۰ موکب مشترک استان قم وعراق از مرز مهران تا عتبات عالیات در ایام اربعین در خدمت عزاداران حسینی خواهند بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به حضور زائرین اربعین در استان اظهار […]

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت:۶۰ موکب مشترک استان قم وعراق از مرز مهران تا عتبات عالیات در ایام اربعین در خدمت عزاداران حسینی خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به حضور زائرین اربعین در استان اظهار کرد: زائرین خارجی اربعین در مسیر حرکت به سمت کربلا از شهر قم هم عبور می‌کنند و از آن‌ها پذیرایی خواهیم کرد، همچنین زائرین ایرانی که نتوانند به کربلا بروند، در ایام اربعین به شهر قم می‌آیند.

وی ادامه داد: استان قم ۶۰ موکب در ایام اربعین دارد که این موکب‌ها در مناطق مختلفی همچون مهران ۵موکب، نجف ۱۴موکب،کربلا ۲۳موکب ، کاظمین۲موکب و سامرا۲ موکب ،بین راه نجف تاکربلا ۱۴موکب برپا می‌شوند، برخی از موکب‌های قم مختص خواهران است و در استان ایجاد موکب‌های تلفیقی با مردم عراق را در دستور کار داریم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: برای برگزاری باشکوه هر مناسبتی در استان قم یک ستاد تشکیل می‌شود، به عنوان مثال برای زیارت اربعین شاهد تشکیل یک ستاد با ۱۲ کمیته در استان بودیم که در این ستاد استاندار قم و معاونین او حضور دارند.

عالی پور با اشاره به کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: در این ستاد کمیته‌هایی همچون درمان، آسیب شناسی، اطلاع رسانی، مشارکت مردمی، فرهنگی و آموزشی و اعزام را داریم.

وی ادامه داد: زیارت اربعین یک برنامه فرهنگی است که نباید آن را تنها در پیاده روی و غذا خوردن منحصر کرد، باید برای تقویت بعد فرهنگی زیارت اربعین تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: تاکنون ۶۰ هزار نفر از مردم استان در سامانه سماح ثبت نام کردند که تا امروز برای ۴۸ هزار نفر از مردم قم ویزای عراق صادر شده است، دولت به کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کنند، ۱۰۰ هزار دینار پرداخت می‌کند.

عالی پور با اشاره به ظرفیت هیأت‌های مذهبی استان قم اظهار کرد: این هیأت‌ها رتبه نخست را در کشور در زمینه فعالیت‌های مذهبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای گرفتن ویزا راه‌های قانونی وجود دارد و نیازی به اقدامات غیرقانونی در این زمینه نیست، براساس قانون عراق اگر کسی بدون ویزا وارد این کشور شود، در صورت دستگیری دو سال زندانی خواهد شد.