فراخوان جذب استعدادهای قرآنی در طرح «تلاوت کریمه» حرم مطهر

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) نسبت به جذب استعدادهای قرآنی در طرح «تلاوت کریمه» حرم مطهر بانوی کرامت اعلام فراخوان داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با توجه به وجود استعدادهای قرآنی کشف نشده فراوان در میان کودکان و […]

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) نسبت به جذب استعدادهای قرآنی در طرح «تلاوت کریمه» حرم مطهر بانوی کرامت اعلام فراخوان داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با توجه به وجود استعدادهای قرآنی کشف نشده فراوان در میان کودکان و نوجوانان و نیز تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر پرورش قهرمانان قرآنی و گسترش آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در قالب طرح تلاوت کریمه اقدام به جذب استعدادهای قرآنی می‌کند.
طرح تلاوت کریمه به صورت کاملاً تخصصی برای کشف، پرورش و آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی در زمینه‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان و همخوانی اجرایی می‌شود.
این طرح برای جامعه هدف اعم از کودکان و نوجوانان بوده که افراد پس از قبولی در مصاحبه ورودی در کلاس‌های ارتقایی شرکت می‌کنند.
از امتیازات شرکت کنندگان در این طرح، اجرای قرائت در محافل و مراسمات حرم مطهر از جمله مراسم ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان است و در پایان طرح به افراد برگزیده گواهینامه اعطاء خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام از تاریخ ۲۵ دی‌ تا پنجم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به مرکز قرآن و حدیث در شبستان نجمه‌خاتون(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مراجعه کنند.
گفتنی است، در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)، آموزش معارف قرآن و حدیث به ‌صورت حضوری و غیرحضوری در دو بخش خواهران و برادران برای رده‌های سنی هشت سال به بالا در گرایش‌های علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن، معارف قرآنی و حدیثی و تربیت و مربیان انجام می‌پذیرد.

اهدای شمشیر قدرت اندونزی به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)

شمشیر «keris، نماد قدرت اندونزی» به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، شمشیر «keris»؛ نماد قدرت اندونزی از سوی یکی از علمای اهل سنت این کشور به حرم مطهر بانوی کرامت اهدا شد.
این شمشیر اهدایی آقای «هرتانو لیمین» از علمای اندونزی است که به واسطه ارادت او به مقام اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تقدیم شده است.
شمشیر «keris،» نماد قدرت اندونزی نیز به شمار می‌رود که همه پادشاهان این کشور قبل از اسلام آن را داشتند و همه علما و بزرگان نیز بعد از اسلام این نوع شمشیر را در اختیار دارند.
این شمشیر دارای دنده‌های بسیار در سمت دولبه است که دنده‌های یک سمت آن نشانه قدرت حاکمان و رهبران کشور و دنده‌های سمت دیگر نیز نشان‌دهنده قدرت علمی این افراد است.
اندونزی بزرگ‌ترین کشور مسلمان در دنیا است که بیش از ۲۷۰ میلیون جمعیت دارد و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور مسلمان هستند و فاصله این کشور تا ایران اسلامی حدود ۱۰ هزار کیلومتر است.