طرح های سرمایه گذاری براساس اسنادتوسعه ای واقلیم استان اولویت بندی شوند

استاندار قم خواستار اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری بر اساس اسناد توسعه ای و اقلیم استان قم شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم طی سخنانی با اشاره به سرمایه گذاری در بیمارستان هزار تخت […]

استاندار قم خواستار اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری بر اساس اسناد توسعه ای و اقلیم استان قم شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم طی سخنانی با اشاره به سرمایه گذاری در بیمارستان هزار تخت خوابی و مرکز تخصصی قلب استان قم اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری در چنین طرح هایی بایستی در سند اشتغال و سرمایه گذاری آورده شود.
وی با انتقاد از نبود اطلاعات جامع و دقیق در رابطه با حجم سرمایه گذاری در قم گفت: میزان سرمایه گذارید در بخش های مختلف باید به صورت تفکیکی مشخص شود.
استاندار قم در ادامه طولانی بودن روند استعلام گیری از دستگاه های اجرایی جهت اخذ مجوزهای لازم برای طرح های سرمایه گذاران را مورد توجه قرار داد و افزود: این استعلامات باید در قالب سیستم واحد انجام شوند.
صادقی با بیان اینکه هنوز اولویت های طرح های سرمایه گذاری در استان قم برای مدیران مشخص نیست خاطرنشان کرد: طرح های اقتصادي و عمراني باید بر اساس اقلیم استان و نیز اسناد توسعه ای اولویت بندی شوند.
نماینده عالی دولت در استان تصريح كرد: بهره برداري از درياچه نمك، پيگيري فرودگاه قم، احداث كمربندي قم، بهره برداري از كوه نمك و واگذاري آن به بخش خصوصي و احداث نيروگاه هاي خورشيدي از جمله پروژه هاي شاخصي هستند كه در سال جاري بايستي مسئولان نسبت به پيشرفت آنها پيگيري و توجه خاص داشته باشند.
استاندار قم افزود: راه توسعه ی اقتصادی کشور حضور بخش غیردولتی در اقتصاد است و قوانین و مقررات نیز در راستای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران است.
وی با بیان اینکه بخشی از کارها به دلیل ساختارهای دستگاه های دولتی با مشکل مواجه می شوند ادامه داد: عدم تعهد ادارات به جذب سرمایه گذاری نیز از دیگر دلایل عدم حضور بخش خصوصی در روند توسعه ای است.
مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه نیاز به کارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه سرمایه گذاری داریم گفت: افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری یکی از ریشه ای ترین کارها در این زمینه بود.
وی با اشاره به پانگرفتن مرکز سرمایه گذاری استان افزود: به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران مستقیما به استانداری مراجعه می کردند.
غضنفری نشست های برگزار شده در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: مصوب نمودیم تا کلیه ی خدمات مرتبط با سرمایه گذاری از جمله مشاوره، ارائه ی فرصت های سرمایه گذاری و نهایتا اعطای مجوزها از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری انجام شود.
معاون استاندار قم ادامه داد: مصوب نمودیم تا طی تمامی مراحل ارائه مجوز سرمایه گذاری حداکثر دوماهه انجام شود.
وی افزود: دستگاه های اجرایی نیز بایستی طرح های مطالعه شده خود را در اختیار مرکز سرمایه گذاری قرار دهند و پس از بررسی و تایید این مرکز درمعرض عموم قرار خواهد گرفت.
غضنفری خاطرنشان کرد: در سال گذشته طبق ارزیابی صورت گرفته استان قم جایگاه خوبی در زمینه ی جذب سرمایه گذاری نداشت.
معاون استاندار قم گفت: هدف گذاری ستاد سرمایه گذاری استان بایستی مشخص شده و عدم همراهی دستگاه ها با جدیت پیگیری شود.
محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه کمربندی قم از جمله پروژه های مهمی بوده که کارکرد ملی داشته است گفت: بنابراین باید در کارگروه های ملی توجه ویژه ای روی آن شود در حالیکه این پروژه در حال حاضر انرژی فراوانی از استان می گیرد.
معاون استاندار قم افزود: پروژه محوری رمز و شرط موفقیت در سرمایه گذاری است و باید به جای برنامه ریزی های کلی و مبهم به صورت پروژه ای و موردی به دنبال احداث و افتتاح کامل پروژه ها رفت.
وی افزود: باید در سال ۹۷ چند پروژه را تعریف کرد و با شدت آنها را دنبال کرد تا بتوان در انتهای سال شاهد پایان و افتتاح کامل آنها بود.
بهشتی همچنین با بیان اینکه سرمایه گذران خارجی اصولا میل و رغبتی برای اتمام پروژه های نیمه کاره ندارند گفت: باید در جذب سرمایه گذاران خارجی به سراغ پروزه های بکر و دست نخورده رفت.
وی افزود: پروژه بلوار پیامبر اعظم از جمله مهمترین پروژه های شهری بوده که با گذشت نزدیک به ۵ سال از زمان افتتاخ آن هنوز نتوانسه انتظارات موجود را برآوده کند.