طرح های در شرف بهره برداری در اولویت پیگیری و تامین اعتبار است

استاندار قم تامین اعتبار طرح های در شرف بهره برداری را در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم دانست و خواستار ارائه ی برنامه های سال ۹۹ دستگاه های اجرایی شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای برنامه […]

استاندار قم تامین اعتبار طرح های در شرف بهره برداری را در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم دانست و خواستار ارائه ی برنامه های سال ۹۹ دستگاه های اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم طی سخنانی وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی و جاری در استان قم را مطلوب توصیف کرد و گفت: با وجود جذب حداکثری اعتبارات استان، نیازمند تلاش بیشتر مدیران برای جبران عقب ماندگی های تاریخی استان قم هستیم.

وی با بیان اینکه ارائه کارنامه و برنامه به استانداری از سوی مسئولان دولتی همواره در دستور کار مدیریت استان بوده است افزود: مدیران اجرایی باید به صورت مکتوب گزارش عملکرد سال ۹۸ را ارائه دهند.

استاندار قم با تاکید بر ارائه برنامه سال ۹۹ دستگاه های اجرایی گفت: در این راستا میزان محقق شدن برنامه ها مهمترین اولویت در استان قم بوده و برای بررسی و سازگاری عملکرد دستگاه های دولتی با برنامه هایشان، گروه های کارشناسی به صورت محسوس و نامحسوس فعال خواهند بود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های در حال اجرا در استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: طرحهای قابل بهره برداری تا پایان سال ۹۹ باید در اولویت پیگیری و تخصیص اعتبارات باشند.

استاندار قم گام های برداشته شده توسط دولت در راستای توسعه ی روستایی را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها در استان قم گفت: این امر یک اتفاق خوب است و باید برای آن برنامه داشته باشیم تا اختلاط فرهنگی و مباحث اجتماعی را به حداقل برسانیم.

مقام عالی دولت در استان قم توسعه ی فضاهای کارگاهی و گردشگری در بخش های روستایی را ضروری دانست و با تاکیدبر اهتمام بیشتر بانک ای عامل استان قم در تحقق برنامه های دولت در زمینه توسعه روستایی افزود: برای هر یک از بخش های استان قم یک مدل توسعه بر اساس مشخصات بومی آن بایستی تدوین شود و در راستای عملیاتی شدن آن پیگیری لازم صورت بگیرد.

وی بافت فرسوده قم را از دیگر اولویت های بنیاد مسکن استان قم دانست و گفت: نوسازی بافت فرسوده کارنامه ی بسیار خوبی برای این نهاد خواهد بود و در این راستا از بانک های استان قم نیز انتظار داریم همکاری بیشتری داشته باشن