طرح های جدیدبرای افزایش امنیت در اطراف حرم به اجرا درمی آوریم

فرماندار قم در گفتگو با رهپویان قم گفت :به زودی طرح های جدید برای افزایش امنیت در هسته مرکزی شهر واطراف حرم به اجرا درمی آوریم تامحیط شهر قم را برای آن اندک خلاف کاران نیز نا امن کنیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم مرتضی حیدری در گفتگو با پایگاه خبری رهپویان قم درحاشیه […]

فرماندار قم در گفتگو با رهپویان قم گفت :به زودی طرح های جدید برای افزایش امنیت در هسته مرکزی شهر واطراف حرم به اجرا درمی آوریم تامحیط شهر قم را برای آن اندک خلاف کاران نیز نا امن کنیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم مرتضی حیدری در گفتگو با پایگاه خبری رهپویان قم درحاشیه نشست خبری استاندار قم با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره وضعیت ایمن سازی هسته مرکزی شهر وبویزه اطراف حرم از متجاوزان به حقوق مردم ومسافران اظهار داشت:به حمد لله استان وشهر قم از لحاظ امن بودند وکاهش جرایم در رتبه های خوبی در میان کلان شهرهای کشور برخوردار است واگر گاها اتفاقات انگشت شماری توسط چند نفر متعدی به قانون برای مسافران صورت می گیرد،با برخورد قاطع وجدی متولیان مربوطه مواجه شده است .
وی افزود:برای جلوگیری از عرض اندام این عده انگشت شمار سارق که غالبا بومی قم هم نیستند،با مشارکت دستگاه های امنیتی وانتظامی ،به زودی طرح های خوبی برای افزایش امنیت در هسته مرکزی شهر و در اطراف حرم با مشارکت ارگان های مربوطه به اجرا درخواهیم آورد تا عرصه را هرچه بیشتر برای این عده انگشت شمار قانون شکن نا امن کنیم.
وی از شهروندان خواست که درصورت مشاهده هرگونه ناهنجاری های امنیتی واجتماعی ،فورا با ۱۱۰تماس گرفته تا مورد رسیدگی سریع متولیان مربوطه قرار گیرد.
وی در مورد پردیسان نیز گفت:برخی تصور دارند پردیسان، قمِ جدید است فرهنگ و آداب رسوم بر آن جدای قم مقدس اینها یا ناآگاه هستند یا مغرض پردیسان درسایه بارگاه ملکوتی حصرت فاطمه معصومه (س) است یعنی شهری جدید است با معیار ها و شاخص های دینی پردیسان شهری است که در نظام جمهوری اسلامی ایران متولد شده و هیچ جلسه‌ای در استان و شهر ستان قم نیست که نام پردیسان و بررسی مشکلات آن مطرح نشود.
در ابتدای کار از این موضوع غفلت شده است که پردیسان باید شهری با طراز اسلامی باشد و برخی از آگاهیِ کم، تصور دارند در پردیسان، قمِ جدیدی ایجاد شده که متفاوت از مابقی شهر قم است و باید با آثار غربی و مدرنیته اداره شود.باید تفکر ناب محمدی با معیارهای روز در پردیسان پیاده شود و اشتباهات گذشته جبران گردد؛ به‌گونه‌ای که شرایط زندگی متدینین در مجتمع‌های مسکونی به‌درستی اجرا شود و ما از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.
بیشترین دانشگاه‌های قم در پردیسان است و می بایست کیفیت زندگی در آن بالا رود و متناسب با ظرفیت‌های ایجاد شده، خدمات رشد پیدا کند.