طرح بخشودگی بدهي واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی قم تمديد شد

طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی قم در سال حمايت از كالاي ايراني كه همزمان با روز ملي حمايت از صنايع كوچك آغاز شده بود تا پايان آبانماه تمديد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ امير طيبي […]

طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی قم در سال حمايت از كالاي ايراني كه همزمان با روز ملي حمايت از صنايع كوچك آغاز شده بود تا پايان آبانماه تمديد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ امير طيبي نژاد در اين رابطه اظهارداشت: سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران در اقدامي عملي در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي خود براي ايجاد رونق در توليد و اشتغال، اقدام به اعطاء تسهيلات و بخشودگي جرائم بدهي واحدهاي صنعتي به شركت شهرك هاي صنعتي نموده است.

وي با بيان اينكه اين طرح طي چند سال اخير در سطح شهرك هاي صنعتي و متناسب با نياز و درخوايت فعالان صنعتي و توليدي اجرايي شده است گفت: اين طرح شامل واحدهاي صنعتي، كارگاهي، واحدهاي توليدي، خدماتي وتوزيعي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان از ابتداي تاسيس تا كنون مي شود.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم چشم انداز اين اقدام حمايتي را كمك به فعالسازي واحدهاي راكد و نيمه فعال عنوان كرد و بيان داشت: اين شركت بدنبال آن است تا از تمام ابزارها و قوانين در اختيار خود براي تحريك فعالان توليد و صنعتي براي حركت روبه جلو و افزايش فعاليت هاي توليدي خود استفاده كند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال «حمايت از كالاي ايراني»، سازمان صنایع کوچک خود پیش گام در رفع مشکلات و ارائه طرح ها و برنامه های حمایتی است گفت: انتظار است به همین میزان که سازمان صنایع کوچک با تدبیر و اقدام های حمایتی خود به کمک تولید و صنعت آمده سایر دستگاه های خدمت رسان نیز وارد میدان عمل شوند.

طيبي نژاد تصريح كرد: در مراحل قبلي كه تابستان امسال و طي سالهاي گذشته اجرايي شده بود، شاهد استقبال خوبی از طرف واحدهای صنعتی بودیم؛ البته با اتمام زمان اين طرح در خواست های فراوانی برای تمدید آن اعلام شد و پس از بررسی ها و اقدام های قانونی مرحله جديد اين طرح با زمان محدود در استان آغاز شد.

وي این طرح را، اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمايت از كالاي ايراني دانست و خاطرنشا ساخت: در اين مرحله سعی شده تا با ارائه طرحی جامع ضمن زیر پوشش قرار گرفتن تعداد واحدهای بیشتر و توجه به واحدهاي بالاي ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي و واحدهاي بهره بردار زمینه فعال سازی واحدهای نیمه تمام و راکد را به صورت هدفمند فراهم کند.

وي همچنين به تاثیر اجرایی این گونه طرح ها اشاره و بيان داشت: با بخشودگي معوقات واحدهاي توليدي، فعالان صنعتي مي توانند از هزينه هاي خود را در بخش سرمايه در گردش و يا سرمايه ثابت هزينه كنند.

گفتني است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.