ضرورت فعال کردن گزینه های امنیتی قبل از کار با شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان قم با بیان اینکه فعال کردن گزینه های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی از ملزومات کار در فضای مجازی است، تاکید کرد: کاربران شبکه هاى اجتماعى به هیچ عنوان به هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر خصوصی خود و خانواده شان را در فضای مجازی منشر نکنند. […]

رئیس پلیس فتا استان قم با بیان اینکه فعال کردن گزینه های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی از ملزومات کار در فضای مجازی است، تاکید کرد: کاربران شبکه هاى اجتماعى به هیچ عنوان به هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر خصوصی خود و خانواده شان را در فضای مجازی منشر نکنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: خانواده ها در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندان شان نهایت دقت را داشته باشند، اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و از انتشار دادن هر گونه اطلاعات شخصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: کلیه کاربران شبکه هاى اجتماعى خصوصا خانم ها به هیچ عنوان به هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر خصوصی خود و خانواده شان را در فضای مجازی منشر نکنند، چراکه مجرمان سایبرى و افراد فرصت طلب به دنبال اینگونه اطلاعات بوده و با سوء استفاده از آن به دنبال فریب، تهدید و اخاذى هستند.

سرهنگ موالی بیان کرد: کاربران دقت کنند به منظور حفظ حریم خصوصی ، فعال کردن گزینه های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی از ملزومات کار در فضای مجازی است تا هر کسی به اطلاعات مختلف کاربران دسترسی نداشته باشد.­

//////////////////////////

کشف ۱۳ کیلو تریاک در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری ۶ نفر خرده فروش مواد مخدر و کشف ۱۳ کیلو تریاک در استان خبر داد.

سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در راستای طرح برخورد و مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر در سطح محلات حاشیه ای شهر قم، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قم قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۴ و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم  با  انجام اقدامات پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه مخفیگاه ۶ تن از خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و طی بازرسی از آن محل، ۱۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای  انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان شدند.