شهر کهک در مسیر توسعه گردشگری استان قم

شهر کهک از منظره های مختلف دارای ارزش و اهمیت خاصی بوده و هست، این شهر در دوران حکومت ساسانی کهک یکی از مناطق کوچک ایران بوده که در مسیر راه های عمده تجاری و محل اتصال بین النحرین به جاده ابریشم قرار داشته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این شهر دارای جاذبه […]

شهر کهک از منظره های مختلف دارای ارزش و اهمیت خاصی بوده و هست، این شهر در دوران حکومت ساسانی کهک یکی از مناطق کوچک ایران بوده که در مسیر راه های عمده تجاری و محل اتصال بین النحرین به جاده ابریشم قرار داشته است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که متاسفانه تا به امروز برای بسیاری از مردم و ایرانگردان ناشناخته مانده است.
شهر کهک مرکز بخش نوفولو شاتو و یکی از شهرهای استان قم به حساب می آید که برخی قائل به قدمت کهک هستند و آن را از بلاد باستانی دانسته و به شواهد و قرائن هم استدلال نمودند.
از جمله روستاهای اطراف این شهر که جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان دارند می توان به فردو،وشنوه،دستگرد،تیره،میم،شاه اسماعیل،بیدهند،ورجان،خورآباد،قبادبزن،خاوه و صرم اشاره کرد.
پیشینه ی شهر کهک به سال ۱۳۷۵ برمی گردد که قبل از آن روستایی وسیع و مرکز بخش بوده است.
شهردار کهک پتانسیل این شهر را در زمینه ی گردشگری و توریست مذهبی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به مناطق ییلاقی و گردشگری در روستاهای اطراف شهر کهک این منطقه یکی از مقاصد شهرنشینان برای گردشگری روزانه و چند روزه است.
وی با بیان اینکه با وجود جاذبه های توریستی و گردشگری که در این منطقه وجود دارد تا کنون نتوانسته از این فرصت در توسعه شهری و روستایی استفاده کند عنوان کرد: شهرداری کهک در صدد است که زیر ساخت ها را تقویت کرده تا استفاده عمومی بیشتری از این پتانسیل ها صورت گیرد.
رضایی نصب در ادامه تبدیل شدن بوستان لاله به مجموعه شهر بازی برای کودکان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با توجه به سر ریز جمعیت ۵۰ هزار نفری از مرکز استان به شهر و بخش کهک وجود چنین فضایی برای کودکان می تواند به گردشگری و اقامت مسافران در این شهر کمک کند.
شهردار کهک در ادامه به پروژه هایی که از پتانسیل شهر کهک در زمینه گردشگری و توریست مذهبی است، به امامزاده زینب خاتون و خانه ملاصدرا اشاره کرد و افزود:با هماهنگی میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه در صددیم تا زیر ساختها و پتانسیل گردشگری شهر کهک را ارتقاء بخشیم.
لازم به ذکر است:کهک دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت است و از سال ۱۳۷۵ به عنوان شهر شناخته شد و در سال ۱۳۷۷ شهرداری این شهر تاسیس شد.

گزارش از حسین اسماعیلی /کهک