شبهای محرم در پایتخت رومانی

دلباختگان و شيعيان مكتب اهل‌بيت(ع) از كشورهاي مختلف مقيم در كشور روماني به ويژه هيئت عشاق‌الحسين ايرانيان ساكن در بخارست (پايتخت روماني) با احياي عزاداري پيوند خود را با امام حسين(ع) عميق‌تر و به ساحت مقدس ولايت ابراز ارادت مي‌كنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم: شيعيان غریب ايران ، از زن و مرد و […]

دلباختگان و شيعيان مكتب اهل‌بيت(ع) از كشورهاي مختلف مقيم در كشور روماني به ويژه هيئت عشاق‌الحسين ايرانيان ساكن در بخارست (پايتخت روماني) با احياي عزاداري پيوند خود را با امام حسين(ع) عميق‌تر و به ساحت مقدس ولايت ابراز ارادت مي‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم:

شيعيان غریب ايران ، از زن و مرد و پير و جوان و دانشجو و دانش‌آموز و اقشار مختلف از گوشه و كنار پايتخت روماني کار وزندگی را رها کرده ، در محل برگزاري مراسم عزاداري حضور پيدا مي‌كنند و ساعاتي از شب‌ را به عزاداري مي‌پردازند.

بعضی از آنان ساعتی را طی می کنند تا در مراسم حضور پیدا کنند. و به جهت اینکه در شهرهای دیگرامکان برگزاری مراسم عزاداری نیست.عده ای از شهرهای مجاور ازطریق هوا خود را به پایتخت می رسانند وهتل اجاره میکنند تا چندشب با حضور در مراسم سخنرانی و سینه زنی محرم شرکت نمایند.واین میسرنیست مگر عشق به حسین علیه السلام

برنامه هرشب دهه اوّل محرم هيئت عشاق‌الحسين ايرانيان ساكن در بخارست ( پایتخت رومانی)

۱- نمازجماعت ۲- زیارت عاشورا ۳- تلاوت یک صفحه از قرآن کریم و تنبین وشرح وشان نزول و فضائل آیات سور قرآن کریم ۴- پاسخ به سوالات دینی ، اخلاقی ، اجتماعی خانواده ، روانشناسی وشبهات توسط مشاور خانواده وروانشناس حجت الاسلام والمسلمین سیدجوادنورموسوی ۵- سخنرانی کارشناس مذهبی وخانواده و مسائل روز توسط استادنورموسوی از حوزه علمیه قم ۶- روضه خوانی و سینه زنی با صدای دلنشین مداح اهلبیت استاد محمد امین جزنی از تهران

این مراسم هرشب از ساعت ۳۰/۱۹ شروع وساعت ۲۴ پایان می پذیرد . و مورد استقبال خوبی هم واقع شده است.

خیمه امام حسین در پایتخت رومانی برافراشته شد

اینجا مثل ایران نیست که در هرکوچه پس کوچه های شهر وروستا خیمه و پرچمی بلند باشد. وهیئتی به عزاداری بپردازد.در یک کشور فقط یک هیئت مردمی ایرانی وجود دارد. البته در است برسر درب خانه های رومانی پرچم یا حسین نصب نشده است.ولی دل هر شیعه در اینجاخیمه گاه حسین است . وپرچم حسین بر اندیشه هرایرانی علم شده است.

هيات عشاق‌الحسين ايرانيان مقيم در بخارست همانند ساير شيعيان در بلاد اسلامي و غيراسلامي با برگزاري مراسم سخنراني، مداحي و سينه‌زني براي اهل‌بيت(ع)، بر اطاعت از ولايت تأكيد مي‌كنند.

محرم دانشگاه به وسعت عالم وتاریخ است که رئیس آن سرور و مولای مان امام حسین است دراین دانشگاه همه بشر درس اتحاد، همدلي، صفا و صميميت و همراهي، احساس مذهبى و عواطف دينى و سبک زندگی اموزش داده مي‌شود.

بیش از چهار هزار شيعه ايراني ساكن در روماني فاقد مسجد و روحاني هستند و براي برگزاري مراسم عزاداري خود مجبورند مكاني را با هزينه بسيار بالا براي اين ايام اجاره كنند كه تنها عشق به امام حسين و اهل‌بيت(ع) موجب اين كار مي‌شود.

طالبان دانش و منش وراه حسین بن علی در هیئت عشاق الحسین رومانی ، یک ماه قبل از ماه محرم با همه مشکلات دورهم جمع شدند . خیمه حسین را برای برگزاری عزاداری محرم آماده کردند.