سومین اجلاس استانی نماز در قم برگزار می شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در قم برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، محمد خامه یار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری سومین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: این اجلاس در روز […]

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، محمد خامه یار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری سومین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: این اجلاس در روز پنج شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۱۵ در مدرسه عالی امام خمینی(ره) شهر قم برگزار خواهد شد، موضوع این اجلاس همچون استان‌های دیگر، موضوع نماز و فضای مجازی است و مسؤولین استانی در این اجلاس شرکت می‌کنند.

وی افزود: سخنرانان اجلاس استانی نماز قم آیت‌الله حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی خواهند بود و در این اجلاس از افراد فعال در زمینه اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان کرد: هزار و ۳۰۰ اثر در زمینه نماز و فضای مجازی به دبیرخانه سراسری اجلاس نماز رسیده است که ۵۶ اثر مربوط به استان قم بود، در اجلاس سراسری نماز از آثار برتر در زمینه فضای مجازی و نماز تجلیل می‌شود و امسال مکان برگزاری اجلاس سراسری نماز شهر بندرعباس است.

خامه یار  فضای مجازی را فرصت دانست و تصریح کرد: نتوانستیم به اندازه کافی از این فضا برای تبلیغ نماز استفاده کنیم، در اجلاس استانی نماز قم، کارشناسان متخصص و ائمه جماعت شرکت خواهند کرد و در اجلاس‌های قبلی با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شدیم.

وی ادامه داد: دو اثر قصه‌های بچه‌های مسجد با موضوع شهدا برای الگودهی به نسل جوان به چاپ رسیده است، در اجلاس نماز استان قم از یک خیر مسجدساز تقدیر می‌شود و پیش از این اجلاس افتتاح نمازخانه دانشگاه حضرت معصومه(س) را در استان قم شاهد خواهیم بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: کلنگ مسجد دانشکده فنی و حرفه ای استان قم در آستانه برگزاری اجلاس استانی نماز به زمین زده می‌شود، این مسجد هم برای استفاده دانشجویان و هم برای استفاده مردم است، این مسجد نخستین مسجد هوشمند کشور است و حدود هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین به مسجد اختصاص پیدا کرده است.

خامه یار با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث یک مسجد در منطقه نوبهار اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق محروم شهر قم است که مساجد کمی دارد، یکی از خیرین اعلام آمادگی کرد تا یک مسجد را در منطقه نوبهار احداث کند، همچنین مدتی پیش هم یک مسجد دیگر در شهرک فاطمیه کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: کار احداث نمازخانه در مدرسه دخترانه در روستای جنت آباد آغاز شده است، این مدرسه نمازخانه ای نداشت، در منطقه پردیسان با کمبود مسجد مواجه هستیم و باید خیرین برای احداث مساجد در این منطقه ورود کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: افزود: بازسازی روستاهای زلزله زده سریع تر از شهرهای زلزله زده است و سپاه استان قم وظیفه بازسازی ۱۴ روستا را بر عهده گرفته است، برخی از ساکنان شهر سرپل ذهاب نیازمند دریافت کانکس هستند و نیازها در این شهر کمتر از روستاهای زلزله زده نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد خانوارهای چادرنشین در شهر سرپل ذهاب بیشتر از خانوارهای کانکس نشین است و خیرین باید کمک‌های بیشتری را برای تهیه کانکس‌ به مردم زلزله زده اختصاص بدهند، براساس آمار باید سه هزار کانکس دیگر به مردم شهر سرپل ذهاب اختصاص پیدا کند.