سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی در قم برگزار می‌شود

 سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با رویکرد بررسی و تحلیل نظریات اندیشمندان مسلمان در باب موسیقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی در قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این سلسله نشست‌ها که در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود، ویژه‌ی پژوهشگران حوزه و […]

 سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با رویکرد بررسی و تحلیل نظریات اندیشمندان مسلمان در باب موسیقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این سلسله نشست‌ها که در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود، ویژه‌ی پژوهشگران حوزه و دانشگاه، اهالی موسیقی و علاقمندان به مباحث نظری در باب موسیقی‌ست. نخستین جلسه این دوره ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد و شد و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ با برگزاری دهمین جلسه پایان خواهد یافت.  سرفصل‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود عبارتند از؛ ترمینولوژی موسیقی و نصوص موسیقایی اسلامی، حکمت موسیقی (فلسفه و عرفان موسیقی)، موج چهام فقه موسیقی در تاریخ شیعه، ملاک‌های موسیقی مجاز و غیر مجاز(غنا)، شعر فاخر و شعر غنایی، تحلیل پرسش‌های هشتگانه حوزه هنری از حوزه علمیه، جامعه شناسی‌موسیقی، موسیقی درمانی، مبانی کلامی موسیقی، موسیقی و مسائل تمدنی.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی مدرس سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی، نویسنده کتاب «فقه، موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» است که چندی پیش در حوزه هنری نقد و بررسی شد. علاقندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۷۴۷۷۰۰ داخلی ۱۰۲ (واحد آموزش حوزه هنری قم) تماس حاصل نمایند.